• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
چهار شنبه 5 تیر 1398
کد مطلب : 62092
+
-

توسعه گردشگری دشتی با تدوین طرح جامع

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر گفت: ۲۵ اقامتگاه بوم‌گردی در این استان راه‌اندازی شده که از این شمار ۱۰ اقامتگاه در شهرستان دشتی فعال قرار دارد.

به گزارش ایرنا، «محمدحسین ارسطوزاده» در نشست با مسئولان دشتی افزود: این شهرستان ظرفیت زیادی در زمینه گردشگری دارد و طرح جامع آن در دست تدوین است که با اجرای این طرح وظایف همه دستگاه‌های اجرایی شهرستان برای توسعه گردشگری معین می‌شود.

وی اضافه کرد: شهرستان دشتی در زمینه آثار تاریخی و میراث فرهنگی از شهرستان‌های غنی استان بوشهر است و در زمان حاضر، ۲۰ اثر شهرستان از جمله نیایشگاه مند، عمارت شیرینه، قلعه محمدخان خورموج، قلعه‌دختر لاور ساحلی، امام‌زاده میر ارم خورموج، قلعه داراب‌خان شنبه، مسجد و حسینیه روستای درازی و مسجد جامع کاکی ثبت ملی شده است.

فرماندار دشتی گفت: این شهرستان در زمینه میراث فرهنگی، آثار تاریخی و باستانی از مناطق برتر استان بوشهر است. «عبدالله نادری» افزود: دشتی در زمینه گردشگری طبیعی و زیارتی و صنایع دستی نیز منحصر به فرد است و دارای ظرفیت‌های بسیار خوبی برای توسعه گردشگری است. وی بیان کرد: هنر-صنعت عبابافی این شهرستان از مهم‌ترین و بی‌نظیر‌ترین هنرها و صنایع دستی است که به دلیل کیفیت بالای آن دارای بازار بسیار خوبی در کشورهای حوزه خلیج فارس و استان‌های کشور است.

نادری افزود: در 3 سال گذشته برای توسعه هنر-صنعت عبابافی، آموزش جوانان در چند روستای بخش مرکزی و کاکی توسط مرکز آموزش فنی وحرفه‌ای دشتی انجام شده است و تعداد زیادی از جوانان روستای جذب این صنعت شده‌اند. وی خواستار حمایت اداره کل میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر برای احداث کارگاه‌های صنایع دستی عبابافی و اشتغال‌زایی جوانان در روستاهای دشتی شد. فرماندار دشتی گفت: روند واگذاری آثار تاریخی و گردشگری به بخش خصوصی در شهرستان مناسب نیست و باید برای نگهداری بهتر از این آثار و توسعه گردشگری روند واگذاری اماکن به بخش خصوصی تسریع شود.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید