• شنبه 27 مرداد 1403
  • السَّبْت 11 صفر 1446
  • 2024 Aug 17
سه شنبه 4 تیر 1398
کد مطلب : 61881
+
-

نفس مراتع آذربایجان غربی تازه می‌شود

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان غربی اعتبارات جدید صندوق توسعه ملی برای اجرای طرح‌های مرتع‌داری را نفسی تازه‌ برای مراتع استان عنوان کرد.«میرصمد سید‌موسوی» به ایرنا گفت: از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی ۴۷ میلیارد ریال اعتبار برای طرح‌های مرتع‌داری حوزه‌های آبخیز آذربایجان غربی اختصاص یافت. این اعتبار برای اجرای عملیات اصلاحی و احیایی مراتع عرصه‌های ملی در حوزه‌های آبخیز اختصاص یافته است.

سید‌موسوی با بیان این‌که این عملیات احیایی و اصلاحی شامل بذرپاشی، قرق، کپه‌کاری و حفاظت است که در عرصه‌های ملی اجرا می‌شود عنوان کرد:‌ امسال اعتبارات بخش مرتع در سال جاری نسبت به سال گذشته دو برابر شده که گام مهمی در احیای عرصه‌های ملی است.وی بیان کرد: در اجرای طرح‌های مرتع‌داری مشارکت مجریان و بهره‌برداران حرف اول را می‌زند و امیدواریم مردم در حفاظت و احیای مراتع بازوی قدرتمند اداره کل منابع طبیعی در حفظ آب و خاک باشند.

این مسئول تاکید کرد: در سال جاری ۴۲۰ میلیارد ریال اعتبار برای ادامه طرح‌های آبخیزداری در استان از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی اختصاص یافته است. مراحل عقد قرارداد و تعیین پیمانکاران در حوزه‌های آبخیز استان در حال اجراست و با توجه به شرایط موجود امیدواریم این طرح‌ها نیز در آذرما امسال به اتمام برسد.

این خبر را به اشتراک بگذارید