• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
سه شنبه 4 تیر 1398
کد مطلب : 61863
+
-

رئیس‌جمهوری ۴۰ کیلومتر راه را در اردبیل افتتاح می‌کند

مطالعات و امکان‌سنجی تعریض تمام راه‌های استان اردبیل در 3 سال گذشته به انجام رسیده است و ۴۰ کیلومتر بزرگراه احداثی در سفر تابستانی رئیس‌جمهوری به اردبیل افتتاح خواهد شد.  به گزارش ایرنا، مدیر کل راه و شهرسازی استان اردبیل با اعلام این خبر گفت: احداث ۶۵۰ کیلومتر بزرگراه در استان برای بلندمدت برنامه‌‌ریزی شده اما در میان‌مدت هدف رسیدن به میانگین کشوری است. 

 «محبوب حیدری» افزود: فقیر بودن این استان در شاخص‌های بزرگراهی واقعیتی غیرقابل کتمان است و برای جبران بخشی از این کاستی‌ها ۱۶۰ کیلومتر بزرگراه در دست احداث است. اردبیل در احداث بزرگراه از میانگین کشوری عقب بوده و تلاش مجموعه راه و شهرسازی بر این است تا با اقدام‌های ضربتی در کوتاه‌مدت و میان‌مدت به میانگین کشوری دست یابیم. 

وی درباره مطالعات بزرگراه سه‌راهی صحرا - گرمی و بیله‌سوار و اتصال آن به پارس‌آباد، سربند و مشگین‌شهر اظهار کرد: مطالعات امکان‌سنجی ۴۵۰ کیلومتر بزرگراه ردیف اعتباری گرفت تا زمینه اجرایی شدن آن فراهم آید. سال گذشته هم برای 3 محور شریانی اردبیل - سرچم، اردبیل - آستارا، رضی به گرمی و گرمی به بیله‌سوار در پیوست قانون بودجه ردیف مشخصی تعریف شد.  

این مسئول به برآورد ۱۰ هزار میلیارد ریالی برای احداث بزرگراه اردبیل - سرچم اشاره کرد و گفت: برای محور مواصلاتی اردبیل – آستارا نیز ردیف ملی تعریف شد تا با برآورد 5 هزار میلیارد ریالی این مسیر نیز زمینه عملیاتی به خود بگیرد. مسیر موران - گرمی، انگوت - مشگین‌شهر هم به طول ۱۶۰ کیلومتر در اولویت اجرا قرار دارد و تمامی راه‌های مواصلاتی استان در حال تکمیل مطالعات است. 


پرونده مسکن مهر بسته می‌شود

مدیر کل راه و شهرسازی استان به فعالیت‌های حوزه مسکن و تعهد ساخت 42 هزار و 300 واحد مسکن مهر هم اشاره کرد و گفت: از این تعداد بیش از 41 هزار واحد تاکنون تکمیل و به بهره‌برداری رسیده و ما در 2 شهرستان پارس‌آباد و اردبیل در تکمیل پروژه‌ها به مشکل برخوردیم، به طوری که در پارس‌آباد پروژه 525 واحدی با 98 درصد پیشرفت در مرحله نصب آسانسور است و در میراشرف اردبیل نیز از 1200 واحد 700 واحد تکمیل و تحویل شده و 527 واحد در حال اجراست. 

حیدری با بیان این‌که تا آخر امسال پرونده مسکن مهر در این استان بسته خواهد شد اظهار کرد: ما به صورت مرتب و در طول هفته به پروژه‌های حوزه راه و مسکن سرکشی می‌کنیم.

این خبر را به اشتراک بگذارید