• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
سه شنبه 4 تیر 1398
کد مطلب : 61880
+
-

وعده‌ای دیگر برای افتتاح بزرگ‌ترین مجتمع تجاری شمال غرب

در حالی که مسئولان از افتتاح مجتمع تجاری - تفریحی سیتادیوم در خرداد خبر می‌دادند حالا قرار است فاز اول این طرح آبان به بهره‌برداری برسد

سیتادیوم، بزرگ‌ترین مجتمع تجاری-تفریحی شمال غرب کشور، از زمان کلنگ‌زنی در سال ۹۳ تا رسیدن به مرحله بهره‌برداری مسیر پر پیچ‌ و خمی را پشت سرگذاشته و اکنون درگیر وعده‌های متعدد از سوی مسئولین است و آبان ۹۸ آخرین وعده افتتاح آن اعلام شده است. 

به گزارش تسنیم، سال 93 و در آستانه عید غدیر خم، ساخت پروژه سیتادیوم یا همان رزت سابق، بزرگ‌ترین پروژه سرمایه‌گذاری شهری شمال غرب کشور، با مشارکت شهرداری ارومیه و سرمایه‌گذار و در زیربنایی به وسعت 213 هزار متر‌ مربع در ارومیه آغاز شد. 

بهره‌برداری از این پروژه علاوه بر این‌که می‌تواند در رونق اقتصادی منطقه نقش بسزایی داشته باشد می‌تواند زمینه اشتغال جوانان را نیز فراهم آورد. این پروژه شامل هایپر استار، پارکینگ طبقاتی با ظرفیت بیش از یک هزار و 500 خودرو، فودکورت، محوطه‌سازی بیش از 20 هزار متر‌ مربع و سایر فضاهای کاربردی است. 

فاز اول آن با زیربنای نزدیک به 40 هزار متر‌ مربع در حال احداث است. بزرگ‌ترین مجموعه تجاری و رفاهی شمال غرب کشور چند سال است با مشکلات متعددی دست‌ و پنجه نرم می‌کند و وعده افتتاح این پروژه از سالی به سال دیگر موکول می‌شود.


خبری از افتتاح فاز اول سیتادیوم نیست

«حسین بخشایشی» عضو شورای شهر ارومیه، درباره روند اجرای پروژه سیتادیوم گفته بود اگر مشکل جدیدی از لحاظ داخلی در بخش هایپر مجتمع بزرگ سرمایه‌گذاری سیتادیوم پیش نیاید و زمان تعیین‌شده را تغییر ندهد این مجتمع در خرداد ماه امسال افتتاح خواهد شد. 

«عادل فتاحی» نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر ارومیه، هم از بهره‌برداری فاز نخست مجتمع بزرگ 33 هزار متر مربعی سیتادیوم که با همکاری شهرداری ارومیه در حال احداث است در 6 ماه نخست سال 98 خبر داده بود.  اما اکنون مدیر پروژه سرمایه‌گذاری سیتادیوم ارومیه از افتتاح فاز اول بزرگ‌ترین پروژه شهری شمال غرب کشور در آبان امسال خبر می‌دهد و می‌گوید: در صورت افتتاح فاز اول این پروژه برای 600 نفر اشتغال‌زایی صورت می‌گیرد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین «بهنام قلی‌اوغلی» با بیان این‌که نمی‌توان زمان قطعی برای افتتاح فازهای بعدی این پروژه مشخص کرد، می‌افزاید: این پروژه در صورت افتتاح کامل دارای ظرفیت اشتغال‌زایی برای 3 هزار نفر است و می‌تواند جهش خوبی برای توسعه بخش اشتغال استان ایجاد کند. 

وی دلیل اصلی به تعویق افتادن زمان افتتاح فاز اول این پروژه را تأخیر در ارسال تجهیزات مربوط به آن عنوان می‌کند و می‌گوید: هلدینگ بوکا سرمایه‌گذار این پروژه شهری است و پیش‌بینی می‌شود در صورت افتتاح، روزانه 8 هزار نفر از این مجتمع تجاری بازدید و خرید کنند.

قلی‌اوغلی تاکید می‌کند: مساحت زیر بنایی این مجموعه 213 هزار متر‌ مربع است و شهرداری ارومیه برای پیگیری روند احداث مرکز تجاری رزت و احقاق حقوق خریداران این مجموعه دی‌ماه سال 95 با سرمایه‌گذار جدید قرارداد همکاری منعقد کرده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید