• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
سه شنبه 4 تیر 1398
کد مطلب : 61876
+
-

الکترونیکی شدن آزادراه‌های آذربایجان شرقی

امکان پرداخت عوارض به صورت الکترونیکی در آزادراه‌های تبریز-ارومیه و تبریز-زنجان فراهم می‌شود. به گزارش آناج، با توجه به الکترونیکی شدن عوارض 4 آزادراه از ۲۸ اسفندماه سال گذشته، این 2 آزادراه آذربایجان شرقی هم به پرداخت عوارض به صورت الکترونیکی تجهیز خواهند شد. 

«سیدحسین میرشفیع» معاون شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌و‌نقل با اعلام این خبر گفت: به تازگی پیشنهادی به وزیر راه و شهرسازی ارائه شده که مورد موافقت قرار گرفته و دستور اجرای آن صادر شده است تا شاهد جایگزین شدن روشی به جای جریمه پرداخت نکردن عوارض الکترونیکی آزادراه‌ها باشیم.مکانیزم اخذ عوارض الکترونیک آزادراه‌ها به گونه‌ای است که با عبور هر خودرو از آزادراه‌های کشور، پلاک ماشین ثبت خواهد شد و امکان پرداخت از طریق درگاه‌های الکترونیک یا کیف پول الکترونیک به صورت خودکار فراهم خواهد بود. 

علاوه بر این، در صورت پرداخت نشدن عوارض، پیامکی به صاحب پلاک ارسال و در صورت شارژ کیف پول الکترونیکی در مهلت مقرر این رقم کسر می‌شود. همچنین مالک خودرو ۴۸ ساعت فرصت دارد تا این مبلغ را با استفاده از درگاه‌های الکترونیکی شبکه شتاب با روش و مکانیزم‌های تعریف شده پرداخت کند و در صورتی که ۷۲ ساعت از زمان عبور از جایگاه اخذ عوارض بگذرد و شخص اقدامی برای پرداخت نکند درصدی به مبلغ اصلی عوارض افزوده خواهد شد.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید