• چهار شنبه 19 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 29 شوال 1445
  • 2024 May 08
سه شنبه 4 تیر 1398
کد مطلب : 61860
+
-

بلاتکلیفی مسکن مهر تسوج

مدیر بنیاد مسکن مهر شبستر: درباره واریزکنندگان پول برای خرید مسکن مهر تسوج، به زودی تصمیم‌گیری می‌شود

گپ روز
بلاتکلیفی مسکن مهر تسوج

اشرف شفیعی | تبریز – خبرنگار:


وجود چند ساختمان نیمه‌کاره در شهر تسوج از توابع شبستر به مشکلی برای شهروندان مبدل شده است. ساختمان‌هایی که نمای مناسبی هم ندارند و بدون در و پنچره و فقط با بلوک‌های سیمانی در چند طبقه به رهگذران دهن‌کجی می‌کنند. اما این تمام ماجرا نیست. 

این مجتمع 150 واحدی تا همین چند سال قبل امید چندین خانواده تسوجی برای خانه‌‌دار شدن بود و بسیاری برای داشتن ملکی از طریق مسکن مهر مبالغی هم به حساب شرکت تعاونی مربوطه واریز کرده‌ بودند، اما نه تنها خبری از اتمام این طرح نیست که مدیر بنیاد مسکن مهر شبستر از این طرح به عنوان یک پروژه بدون متقاضی هم یاد می‌کند. 

 «عادل فیضی» درباره دلایل راکد ماندن مسکن مهر تسوج با وجود اتمام بخشی از اسکلت اصلی ساختمان عنوان می‌کند: این پروژه به علت نبود نقدینگی و نبود متقاضی راکد مانده است، افرادی هم که قرار بود نقدینگی کافی را تامین کنند و صاحب ملک شوند همکاری لازم را نداشتند. در نتیجه امکان اتمام پروژه به علت مشکلات مالی وجود نداشته است. البته از طریق شورای مسکن شهرستان و استان تلاش زیادی صورت گرفت اما متقاضی کافی برای این پروژه وجود ندارد. 

برخی خانواده‌های تسوجی اعلام کرده‌اند 5 تا 10 میلیون تومان در سال‌های قبل برای این پروژه پول واریز کرده‌اند و اکنون در بلاتکلیفی به سر می‌برند. فیضی در این باره بیان می‌کند: پس از بررسی‌های کافی مسکن مهر تسوج به عنوان یک پروژه بدون متقاضی معرفی شده است و پس از تامین دلیل به وزارت راه و شهرسازی اعلام شد تا از طریق این وزارتخانه تعیین تکلیف نهایی صورت گیرد. پس از بررسی‌های لازم و قطعی شدن شرایط، افراد ذی‌حق هم تعیین تکلیف خواهند شد. 

لازم به ذکر است تسوج شهری در شمال دریاچه ارومیه و در غرب آذربایجان شرقی و مرکز بخش تسوج از توابع شبستر است. جمعیت این شهر در سال 95 بیش از ۷۵۲۲ نفر اعلام شد. تسوج در ۴۰ کیلومتری غرب شبستر واقع شده است و در حوزه کشاورزی به تولید خشکبار، قیسی، زردآلو، آلوبالو، گردو و بادام شهرت دارد. 

خشکبار از اصلی‌ترین صادرات تسوج، است که به کشورهای همسایه همچون ترکیه و جمهوری آذربایجان صادر می‌شود و میوه‌های تر، سیب لبنانی و گلابی تسوج تحت عنوان تسوج آرمدی معروفیت خاصی دارد. با این وجود زمینه‌های اشتغال در این منطقه آنچنان که مورد انتظار است، فراهم نیست و جوانان این منطقه را مجبور به مهاجرت به دیگر شهرهای کشور و حتی تبریز کرده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :