• چهار شنبه 12 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 22 شوال 1445
  • 2024 May 01
دو شنبه 3 تیر 1398
کد مطلب : 61427
+
-

۵۰ تن مواد مخدر در سیستان و بلوچستان امحا می‌شود

جانشین فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان گفت: ۵۰ تن مواد افیونی به مناسبت هفته مبارزه با مواد مخدر پنجم تیرماه با حضور نماینده سازمان ملل، مسئولان کشوری و استانی و خانواده شهدا و جانبازان امحا می‌شود. 

به گزارش ایرنا، سردار «احمد طاهری» در نشست خبری ویژه سالروز جهانی مبارزه با مواد مخدر افزود: مواد مخدر موضوع فوق‌العاده مهمی است که هرچه در این زمینه کار شود باز هم کم است؛ زیرا مواد مخدر را از مصادیق شبیخون فرهنگی، آسیب‌های اجتماعی و جنگ نرم می‌دانیم. 

وی گفت: مواد مخدر امروز به طور جدی جوان‌ها و کانون‌های خانواده را تهدید می‌کند و تمامی دستگاه‌ها باید توجه ویژه‌ای به این مهم داشته باشند. 

سردار طاهری بیان کرد: سال گذشته 5 سرشبکه مواد مخدر را دستگیر کردیم که نسبت به سال ۹۶ که ۲ سرشبکه دستگیر شدند، ۱۵۰ درصد افزایش داشته است و این امر نشان از اشراف اطلاعاتی و اقدامات خوب انتظامی دارد. 

وی گفت: دستگیری مجرمان جرایم مواد مخدر در سال گذشته بیش از ۱۹ هزار و ۷۴۷ نفر بوده که در مقایسه با سال ۹۶ افزایش ۶۳ درصدی داشته است. 

جانشین فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان افزود: طرح پاک‌سازی مناطق آلوده شهرها از جمله شیرآباد زاهدان امسال در 5مرحله اجرا می‌شود و در سایر شهرستان‌های استان نیز محل‌های آلوده پاک‌سازی محله‌ای خواهند شد. 

وی گفت: همچنین در این مدت 2۷۵۳ نفر خرده‌فروش در سراسر سیستان و بلوچستان دستگیر شدند که ۲۴ درصد نسبت به دوره قبل رشد داشته است. 

سردار طاهری در زمینه دستگیری معتادان گفت: ۲ نمونه معتاد متجاهر و غیرمتجاهر داریم که برای معتادان متجاهر در تل‌سیاه زاهدان منطقه‌ای آماده شده و پس از دستگیری به آن‌جا منتقل می‌شوند.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید