برچیدن نخستین شاهتیرهای عرشه پل گیشا
پلیس راهور برای تردد در محدوده گیشا راهکار میدهد
عملیات برچیدن پل گیشا با برداشتن نخستین شاه تیرهای عرشه این پل آغاز شد. به گزارش همشهری، این اتفاق در شرایطی رخ داد که معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران خود را به گیشا رسانده بود. صفا صبوریدیلمی در این رابطه به ایسنا میگوید: «پل گیشا دو خط عبوری داشت و بهدلیل محدودیت خطوط ترافیکی ظرفیت تردد خوبی نداشت که در این مورد شبیه پل ستارخان بود. توانستیم پل ستارخان را بهدلیل شرایطی که داشت تعریض کنیم اما پل گیشا امکان آن را نمیداد که به لحاظ فیزیکی یک لاین به آن اضافه شود. ابتدا تصمیم گرفته شد که علاوه بر بهسازی لرزهای، تعداد خط عبوری را از دو لاین به سه لاین افزایش دهیم، اما امکان اضافه کردن لاین تردد در ارتفاع وجود نداشت.» او ادامه داد: «ما سعی کردیم تا جایی که وجود پل گیشا برای کار حفر تونل مشکلی ایجاد نمیکند، نسبت به حفظ پل اقدام کنیم اما هماکنون پیشرفت زیرگذر به حدی رسیده است که میبایست پل گیشا برداشته شود و مسیرهای جایگزین مورد استفاده قرار گیرد.»
اکنون با شروع عملیات جمعآوری پل مدت زمان 2ماهه برای فرایند آن درنظر گرفته شده است. در عین حال، برای تردد خودروها از مسیر زیرگذر گیشا زمان 10تا 11ماهه پیشبینی شده است، درحالیکه معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران به همشهری میگوید که با تلاش شبانهروزی احتمال دارد تا پایان سال مسیر زیرگذر برای تردد خودروها مورد بهرهبرداری قرار بگیرد؛ یعنی 9ماه دیگر. در این مدت مردم برای تردد در گیشا باید از مسیرهای 7گانه جایگزین استفاده کنند؛ اتفاقی که از اواخر هفته گذشته روی داد و معاون ترافیکی پلیس راهنمایی و رانندگی ترافیک سنگین در محدوده پل گیشا تا 15شهریورماه را پیشبینی میکند؛ یعنی بیشتر از 75روز. مجید رضایی در این باره به شهرنوشت میگوید: «اطلاعرسانی با نصب بنر از خیابان ولیعصر(عج) به سمت غرب و اعلام محدودیتها و مسیرهای جایگزین انجام شده است. پنجشنبه در مسیر غرب به شرق جلال بار ترافیکی وارد محدوده چمران شد. اما بهمنظور کاهش بار ترافیکی در این محدوده 3 مسیر شمال فاطمی، روی پل توحید و تقاطع میدان توحید به سمت شمال بهعنوان مسیرهای جایگزین درنظر گرفته شده است.» او ادامه داد: «به شهروندان پیشنهاد میکنم برای کاهش بار ترافیکی در مسیر کردستان- کارگر، مسیر جایگزین شرق به شمال چمران را انتخاب کنند. همچنین ساکنان این محدوده میتوانند از فرعیهای خیابان امیرآباد ازجمله خیابانهای شانزدهم و عزیزی وارد کردستان شده و به سمت کارگر حرکت کنند.» رضایی با بیان اینکه شهروندان میتوانند برای رسیدن به مقصد از اپلیکیشنهای مسیریاب استفاده کنند، عنوان میکند: «نفراتی که داخل محدوده کوی نصر و کوی نویسندگان زندگی میکنند برای تردد میتوانند از مسیر جایگزین ضلع غربی بزرگراه چمران استفاده کرده و وارد کوی نصر شوند. همچنین شهروندان میتوانند با استفاده از بزرگراه شیخ فضلالله و ضلع شمال حکیم غرب به شرق وارد کوی نصر شوند. همینطور ساکنان محدوده پاتریس و شهرآرا برای ورود به غرب کوی نصر میتوانند از خیابانهای ستارخان و شوریده استفاده کنند و از آن مسیر وارد شیخ فضلالله شوند. از ماهها قبل حجم بار ترافیکی روی پل و معابر مجاور اندازهگیری شده بود و مشخص بود که در ساعات صبحگاهی و بعدازظهر با پایان یافتن ساعات کاری ادارات شاهد افزایش بار ترافیکی در این مسیر هستیم.» او تأکید کرد: «پیشبینی میشود تا 15شهریور در این مسیر شاهد بار ترافیکی باشیم؛ به شهروندان توصیه میشود مسیرهای جایگزین مناسب را انتخاب کنند تا بدون گرفتار شدن در بار ترافیکی محدوده پل به مقصد برسند.»