• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
شنبه 1 تیر 1398
کد مطلب : 60872
+
-

اختیارات شوراها متناسب با وظایفشان نیست

رئیس شورای اسلامی استان زنجان گفت: اختیارات شوراها متناسب با وظایف و مسئولیت‌های شورایی نیست.

به گزارش مهر، سجاد خدایی در نخستین جلسه آموزشی اعضای شوراهای اسلامی شهرهای تابعه استان زنجان در محل سالن شهید شهریاری ساختمان شماره ۲ استانداری زنجان با بیان این‌که اختیارات شوراها متناسب با وظایف و مسئولیت‌های شورایی نیست، افزود: با این‌که همه مسئولان به نقش مهم شوراها در توسعه شهری و امور اجتماعی تأکید دارند در عمل شوراها نقش تشریفاتی دارند و گفتار و کردار در خصوص شوراها متناقض است. 

وی یادآور شد: طی ادوار مختلف با اصلاحیه‌های متعدد تحریرشده در قانون شوراها، حذف و تضعیف جایگاه شورا تشدید شده است. رئیس شورای اسلامی استان زنجان با بیان این‌که در سال جاری با نگاه مثبت استاندار زنجان، برگزاری دوره‌های آموزشی شوراها تسهیل و تسریع می‌شود، بیان کرد: اعضای شوراها معتمدان و منتخبان مردم هستند و ضربه‌گیر دولت‌ محسوب می‌شوند و می‌توانند بازوان اجرایی مفیدی برای دولت باشند. 

خدایی ادامه داد: آگاهی‌بخشی به مردم در امور مختلف اعم از مسائل فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و... از وظایف نانوشته شوراهاست. وی بر لزوم رفع چالش‌های فعالیت‌های شورایی تأکید کرد و گفت: در تلاش هستیم تا شورای اسلامی استان را از حالت انفعال خارج و پویاتر کنیم و در این زمینه نیازمند حمایت مسئولان هستیم. 

این خبر را به اشتراک بگذارید