• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
شنبه 1 تیر 1398
کد مطلب : 60810
+
-

بلندترین برج مراقبت کشور در همدان

وزیر راه و شهرسازی: مردم همدان از سفرهای هوایی استقبال بیشتری داشته باشند تا پروازهای بیشتری در فرودگاه این شهر انجام‌ شود

گزارش
بلندترین برج مراقبت کشور در همدان

هلن محمدزاده| همدان- خبرنگار:


وزیر راه و شهرسازی روز پنج‌شنبه در سفری یک‌روزه به استان همدان از پروژه‌های عمرانی شهرستان‌های این استان بازدید کرد و چند افتتاح و کلنگ‌زنی هم داشت.

 افتتاح برج مراقبت فرودگاه همدان بازدید از ایستگاه راه‌آهن همدان، بازدید از بیمارستان قائم تویسرکان، بازدید از محور سامن ـ بروجرد، کلنگ‌زنی 22 کیلومتر باند دوم نهاوند ـ آورزمان ـ ملایر و کلنگ‌زنی اتصال راه‌آهن ملایر ـ کرمانشاه به نهاوند از برنامه‌های محمد اسلامی و هیأت همراه در سفر یک‌روزه به استان همدان بود. 


‌افتتاح برج مراقبت فرودگاه همدان

وزیر راه و شهرسازی بعد از افتتاح برج مراقبت فرودگاه همدان با ارتفاع ۵۲ متر به‌عنوان بلندترین برج مراقبت کشور گفت: فرودگاه همدان با طراحی و اجرایی که داشته از استانداردهای تراز اولی برخوردار است. محمد اسلامی بیان کرد: اکنون از فرودگاه همدان ‌چندان استفاده نمی‌شود اما امیدواریم مردم همدان از سفرهای هوایی استقبال بیشتری کنند تا پروازهای بیشتری در این فرودگاه انجام‌ شود. 

وی با اشاره به این‌که لازمه حیات فرودگاه استقبال مردم از سفرهای هوایی است، افزود: اگر مردم از هواپیما در سفرها استفاده نکنند عملا فرودگاه متروکه می‌شود و نمی‌تواند به حیات خود ادامه دهد. 

وزیر راه و شهرسازی همچنین از مردم و فعالان اقتصادی دعوت کرد تقاضاهای خود را برای سفرهای هوایی به استان همدان بیشتر کنند و ادامه داد: مردم و فعالان اقتصادی تقاضاهای خود را برای سفرهای هوایی به استان همدان افزایش دهند تا شرکت فرودگاه‌ها تشویق شود به این فرودگاه برنامه‌های توسعه‌ای بدهد. 


‌ انتقال ایستگاه راه‌آهن به داخل شهر

وزیر راه و شهرسازی در بازدید از راه‌آهن همدان نیز از آغاز انتقال ایستگاه راه‌آهن همدان به داخل شهر خبر داد و گفت: با احداث ایستگاه راه‌آهن همجواری بین ترمینال مسافربری، فرودگاه و راه‌آهن به صورت ترکیبی به وجود خواهد آمد که این پروژه در دست اجراست. 

اسلامی با بیان این‌که بالاخره ریل به همدان رسیده است و مردم همدان و استان‌های همجوار از فرصت سفرهای ریلی برخوردارند، اظهار کرد: مهم‌ترین کاری که در زمینه راه‌آهن همدان باید انجام ‌شود انتقال ایستگاه راه‌آهن به داخل شهر و نزدیک‌ترین محل برای مردم است. نکته مهم در بحث راه‌آهن همدان این است که ما باید تصمیمات خود را بهینه کنیم و بتوانیم این خدمت‌رسانی را با گسترش و بهینه‌سازی به بهترین کیفیت تبدیل کنیم. 

وی با اشاره به این‌که تصمیم انتقال ایستگاه راه‌آهن همدان به داخل شهر گرفته شده است، افزود: قرارداد پروژه ساخت خط انتقال ایستگاه راه‌آهن همدان منعقد شده و پیمانکار شروع به کار کرده است. ملاحظات این ایستگاه در طرح جامع شهر همدان صورت گرفته و همجواری بین ترمینال مسافربری، فرودگاه و راه‌آهن به‌صورت ترکیبی به وجود خواهد آمد و در دست اجراست. 


‌بیمارستان قائم (عج) تویسرکان 

وزیر راه و شهرسازی در بازدید از بیمارستان قائم(عج) تویسرکان گفت: این بیمارستان امسال و ظرف هفته‌های آینده به بهره‌برداری می‌رسد. اسلامی در جمع خبرنگاران خاطرنشان کرد: این بیمارستان اکنون از نزدیک به 90 درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار است و هم‌زمان با تکمیل مراحل سازه‌ای، تجهیزات پزشکی و درمانی آن نیز نصب شده یا در حال نصب است. 

وی ادامه داد: برای ساخت این بیمارستان در مجموع اعتباری افزون بر 100 میلیارد تومان با احتساب قیمت‌های گذشته هزینه شده است که با در نظر گرفتن قیمت کنونی برخی تجهیزات، این مبلغ به بیش از 200 میلیارد تومان می‌رسد. 

معاون وزیر راه و شهرسازی نیز گفت: بیمارستان قائم (عج) تویسرکان در ابتدا 96 تختخوابه تعریف شده بود و می‌شد با این تعداد تخت بیمارستانی و بخش‌های درمانی و تخصصی محدودتر در 2 یا 3 سال پیش از این بیمارستان بهره‌برداری کرد. 

جعفر علیزاده تصریح کرد: افزایش تعداد تخت‌های بیمارستانی این بیمارستان از 96 به 154 و بخش‌های تخصصی گسترده‌تر موجب طولانی شدن زمان بهره‌برداری از این طرح شد. وی ادامه داد: اکنون می‌توان ادعا کرد که این بیمارستان به لحاظ سازه‌ای و شرایط جانبی در منطقه کم‌نظیر است. 


‌بازدید از محور سامن ـ ملایر

وزیر راه و شهرسازی در ادامه سفرش در بازدید از محور سامن ـ ملایر، محور مسیر ملایر ـ بروجرد را یکی از محورهای مهم و دارای اولویت دانست و اظهار کرد: ایمنی مسیرهای جاده‌ای برای ما امری مهم است تا مردم سفری ایمن داشته باشند. وی افزود: با توجه به این‌که جاده دوراهی سامن ـ بروجرد مصوبه و ردیف نداشته است در حال حاضر از منابع داخلی برای روند اجرایی آن هزینه می‌شود. 

اسلامی با بیان این‌که اتمام این مسیراز اولویت‌های ماست، توضیح داد: پیمانکار طرح نیز باید تلاش کند تسهیلات بگیرد و ما نیز این تسهیلات را تعهد می‌کنیم. وزیر راه و شهرسازی همچنین با اشاره به راه‌آهن همدان ـ ملایر گفت: این طرح در حال اجراست و قطعه باقیمانده آن تا چند هفته آینده به مناقصه گذاشته می‌شود و پیمانکار طرح مشخص خواهد شد. 


‌ اتصال نهاوند به شبکه ریلی کشور

اسلامی سپس راهی شهرستان نهاوند شد و پروژه‌های حوزه راه و شهرسازی این شهرستان را کلنگ‌زنی کرد. عملیات اجرایی باند دوم محور نهاوند ـ آورزمان با ۵۰ میلیارد تومان اعتبار و با حضور وزیر راه و شهرسازی آغاز شد. وی در شهرستان نهاوند کلنگ احداث قطعه سوم باند دوم محور نهاوند ـ آورزمان ـ ملایر به طول ۲۴ کیلومتر را با اعتبار ۵۰ میلیارد تومان به زمین زد. 

وزیر راه و شهرسازی در مراسم آغاز عملیات اجرایی پروژه راه‌آهن نهاوند و خط آنتنی واقع در شهرک شهید حیدری که با اعتبار ۱۷۰ میلیارد تومان اجرایی می‌شود نیز حاضر شد. همچنین کلنگ آغاز عملیات اجرایی باند دوم محور نهاوند ـ آورزمان با اعتبار ۵۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات ملی که از روستای عشوند تا کرتیل‌آباد را شامل می‌شود با حضور وزیر راه شهرسازی، استاندار همدان، نماینده مردم نهاوند در مجلس و فرماندار نهاوند به زمین زده شد. 

نماینده مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی در این مراسم با بیان این‌که محور نهاوند ـ آورزمان ـ ملایر یکی از پرتردد‌ترین محورهای استان همدان است، گفت: متأسفانه سالانه در این محور شاهد تلفات انسانی فراوانی هستیم. حسن بهرام‌نیا ابراز امیدواری کرد: پروژه‌های کلنگ‌زنی‌شده در کمترین زمان ممکن احداث شوند. 


چهارخطه کردن محور ملایر ـ آورزمان

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به این‌که محور ملایر ـ آورزمان یکی از محورهای حادثه‌خیز استان و کشور است و هر سال شاهد حواث ناگواری در این محور هستیم، گفت: پیگیری‌های زیادی طی 2 سال گذشته برای چهاربانده شدن این مسیر صورت گرفته است. 

محمد کاظمی در جریان سفر وزیر راه به ملایر، طول کل مسیر را از ملایر به نهاوند ۴۲ کیلومتر دانست و افزود: ۳۲ کیلومتر آن در حوزه شهرستان ملایر واقع شده است. وی تصریح کرد: عملیات اجرایی چهارخطه کردن ۲۲ کیلومتر از این محور در حوزه شهرستان ملایر با حضور وزیر راه و شهرسازی آغاز شد. امیدواریم این عملیات در مدت‌زمان تعیین‌شده ۳۶ ماهه تکمیل شود و به بهره‌برداری برسد. 

نایب‌رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس دهم اعتبار اختصاص‌یافته برای چهارخطه کردن محور ملایر به آورزمان را ۵۴ میلیارد تومان برشمرد و افزود: پس از اتمام ۲۲ کیلومتر از این محور، پیگیر اخذ اعتبارات لازم برای ۱۰ کیلومتر باقیمانده نیز هستیم. 

دیگر نماینده مردم ملایر نیز با بیان این‌که جلسات و بازدید امروز برای استان همدان مفید بود، گفت: مسئولان و نمایندگان ملایر مطالبات خود را در 5 نامه تقدیم وزیر کردند که امیدواریم پیگیری شود. حجت‌الاسلام احد آزادیخواه خاطرنشان کرد: امیدواریم با چهارخطه کردن این مسیر شاهد رفع مشکلات مردم منطقه و کم‌شدن حوادث باشیم. 

این خبر را به اشتراک بگذارید