• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
شنبه 1 تیر 1398
کد مطلب : 60835
+
-

وزیر علوم در گردهمایی روسای جهاد دانشگاهی

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: تحریم‌ها و مشکلات اقتصادی مانع پیشرفت و توسعه روزافزون دانشگاه‌های کشور نشده است. 

به گزارش مهر، منصور غلامی در آیین اختتامیه گردهمایی رؤسای جهاد دانشگاهی در همدان با بیان این‌که جهاد دانشگاهی همدان دارای ظرفیت‌های فراوانی است و می‌توان خدمات پزشکی را از این ظرفیت‌ها معرفی کرد، افزود: جهاد دانشگاهی با اتکا به توانمندی‌های خود، پیشرفت چشمگیر و قابل توجهی داشته که بیانگر مقاومت این نهاد در برابر تحریم‌ها و مشکلات اقتصادی کشور است. 

وی با اشاره به این‌که قشر دانشگاه متکی به خود بوده و در تمام زمینه‌های علمی و فناوری خودکفاست و مشکلات جامعه را تا حدوی رفع می‌کند، عنوان کرد: دانشگاه‌های مدرن براساس ماهیت خود در تمام زمینه‌های علمی و فناوری داوطلب بوده و حتی تحریم‌ها و مشکلات اقتصادی مانع پیشرفت و توسعه روزافزون آنها نشده است. 

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان این‌که مردم ایران و مسئولان باید این تحریم‌ها و مشکلات اقتصادی کشور را به فال نیک بگیرند و آن را به عنوان فرصتی مغتنم در تقویت ظرفیت‌های مختلف به شمار آورند، افزود: این تقویت و توسعه باید مستمر باشد و با ایجاد شرایط مناسب فراموش نشود. 

غلامی با اشاره به این‌که در حال حاضر دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی به صورت مستمر در کنار مراکز صنعتی رشد قرار دارند به ‌طوری که در تمام پروژه‌های علمی و فناوری پیشقدم بوده و موفقیت در پروژه صنایع دفاع از نمونه‌های بارز این توسعه و پیشرفت است، گفت: رشد علمی در کشور وظیفه‌ای مضاعف برای دانشگاهیان ایجاد کرده که در کنار آن انتظار پیشرفت و توسعه، تحولی را در کارهای مشترک و تحقیق برای ارائه فناوری‌های جدید به وجود آورده است. 

وی با اشاره به انجام کارهای بزرگ در مراکز علمی، تولیدی و صنعتی تصریح کرد: قراردادهای بزرگی برای رفع مشکلات منعقد شده و در حال انجام است و هرجا مشتری پای کار علمی و دانشگاهی بوده موفق شده است. 

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به سفارش کارهایی از سوی وزارت دفاع به مراکز علمی اشاره کرد و توضیح داد: اعتبار انجام این کار نیز به صورت ۵۰ – ۵۰ توسط دانشگاه‌ها پرداخت شده است. امیدواریم این‌گونه درخواست‌ها برای مراکز علمی، پژوهشی و دانشگاهی مستمر باشد. 

این خبر را به اشتراک بگذارید