• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
شنبه 1 تیر 1398
کد مطلب : 60849
+
-

رتبه نخست البرز در پرداخت تسهیلات تولید

طی یک سال گذشته 17 هزار میلیارد ریال تسهیلات در بخش رونق تولید به 235 واحد تولیدی استان پرداخت شد

دریچه
رتبه نخست البرز در پرداخت تسهیلات تولید

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان البرز اعلام کرد: طی یک سال گذشته و در بخش تسهیلات رونق تولید، توانستیم بالغ بر 17 هزار میلیارد ریال تسهیلات به 235 واحد تولیدی پرداخت کنیم.
«جهانگیر شاهمرادی» در گفت‌وگو با فارس، گفت: سهم استان البرز برای پرداخت تسهیلات رونق تولید در سال 97 حدود 12 هزار میلیارد ریال بود که با رایزنی‌های صورت‌گرفته، حدود 17 هزار میلیارد ریال پرداخت و رتبه اول کشوری در این بخش به استان البرز اختصاص یافته است.

وی از برگزاری ۳۶۴ جلسه و اجرایی شدن ۷۱ درصد مصوبات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان البرز خبر داد و گفت: ۳ هزار و ۴۹۹ پرونده در این جلسات مطرح و ۴ هزار و ۵۱۱ مصوبه اخذ شده است.
شاهمرادی سهم بخش بانکی را از مصوبات کارگروه حدود 65 درصد اعلام و تصریح کرد: درخواست تسهیلات سرمایه در گردش، تسهیلات سرمایه ثابت و استمهال بدهی به ترتیب دارای بیشترین درصد فراوانی مصوبات بانکی این کارگروه هستند.

وی افزود: موارد مرتبط با تامین اجتماعی، امور مالیاتی، دستگاه‌های خدمات‌رسان شامل ادارات گاز، برق، آب، محیط‌زیست و شهرداری‌ها نیز دیگر مطالبات حمایتی مورد درخواست تولیدکنندگان در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید هستند.

این مقام مسئول ادامه داد: از ابتدای سال جاری 10 جلسه ستاد تسهیل برگزار شده که در آن مشکلات 41 واحد تولیدی مطرح شده و برای رفع آن 103 مصوبه به تصویب کارگروه رسیده است. وی اضافه کرد: استان البرز در سال 97 و در بخش «تسهیلات بازسازی و نوسازی» و در بخش «نظارت بر طرح‌های رونق تولید» با تخصیص 275 میلیارد ریال رتبه دوم کشور را به خود اختصاص
 داده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید