• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
شنبه 1 تیر 1398
کد مطلب : 60860
+
-

آغاز برداشت 65 هزار تن گندم در البرز

استاندار: نظرآباد رتبه نخست تولید و برداشت گندم را در کشور به خود اختصاص داده است

کشاورزی
آغاز برداشت 65 هزار تن گندم در البرز

برداشت 65 هزار تن گندم در البرز با برگزاری جشن برداشت گندم به صورت پایلوت در شهرستان نظرآباد آغاز شد.
به گزارش فارس، استاندار البرز در این مراسم گفت: نظرآباد رتبه نخست تولید و برداشت گندم را در کشور به خود اختصاص داده است.

«عزیزالله شهبازی» با بیان این‌که هزار هکتار مزرعه در نظرآباد وجود دارد، اظهار کرد: 400 هکتار از این زمین‌ها به کشت گندم اختصاص یافته است. موقعیت جغرافیایی البرز و شهرستان نظرآباد موجب شد تا بهره‌برداری و درو گندم را کمی دیرتر و در ابتدای فصل تابستان انجام دهیم.

این مقام مسئول با اشاره به برداشت 70 هزار تن گندم در نظرآباد، اذعان کرد: ظرفیت این را داریم که با ارتقای کیفیت و سطح محصولات، گندم را به خارج از استان صادر کنیم.
شهبازی با بیان این‌که سهمیه کشت و درو گندم در سال 98 استان البرز 300 هکتار است افزود: شهرستان نظرآباد به‌تنهایی ظرفیت تحقق این سهمیه را دارد.

نماینده مردم طالقان، ساوجبلاغ و نظرآباد هم در این مراسم با اشاره به برداشت 5/13‌تن گندم در یک هکتار زمین شهرستان نظرآباد اضافه کرد: امکانات متعدد استان البرز می‌تواند نقطه آغازی برای انجام و تقویت فعالیت‌های اقتصادی باشد.
«محمود بهمنی» افزود: کشت محصولات غذایی که مایجتاج ضروری مردم است باید در دستور کار قرار گیرد. 

وی تصریح کرد: با توجه به تحریم‌ها و تغییر نرخ ارز، واردات محصولات کشاورزی گران‌تر خواهد بود، از همین رو انتظار می‌رود دولت قیمت منطقی از عرضه محصولات به مردم داشته باشد.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی البرز نیز گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال بیش از 65‌هزار تن گندم از مزارع استان برداشت شود.

«سیدمجید موسوی» عنوان کرد: استان البرز بیش از 11 هزار هکتار مزرعه گندم دارد و سال گذشته از این مزارع 62 هزار تن محصول برداشت شد و پیش‌بینی برداشت امسال از این مزارع بیش از 65 هزار تن است.
وی در خصوص قیمت خرید تضمینی گندم از کشاورزان اعلام کرد: براساس مصوبه شورای اقتصاد، امسال هر کیلو گندم از کشاورزان 1700 تومان خرید تضمینی می‎‌شود.

این مسئول اعلام کرد: با توجه به راه‌اندازی مراکز خرید در استان، انتظار می‌رود کشاورزان گندم خود را به این مراکز تحویل دهند تا تعهد امسال ما به کشور در خرید گندم عملیاتی شود.
فرماندار نظرآباد نیز به موقعیت‌ها و ظرفیت‌های این شهرستان اشاره کرد و گفت: سعی داریم طبق فرامین رهبری در راستای توسعه ظرفیت‌های اقتصادی فعالیت کنیم.

«محمدرضا فلاح‌نژاد» بیان کرد: نظرآباد علاوه بر موقعیت‌های متعدد و کارآمد کشاورزی در حوزه گردشگری نیز می‌تواند مثمر باشد.
این مقام مسئول به مناطق گردشگری و تاریخی نظرآباد اشاره کرد و گفت: صنعت گردشگری از جمله موضوعاتی است که توسط مسئولان کشور به طور جدی دنبال می‌شود و در این راستا ظرفیت‌های تاریخی شهرستان نظرآباد را احیا خواهیم کرد.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید