• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
شنبه 1 تیر 1398
کد مطلب : 60829
+
-

تأکید استاندار قزوین بر پرداخت تسهیلات به تولیدکنندگان

تأکید استاندار قزوین بر پرداخت تسهیلات به تولیدکنندگان

استاندار قزوین گفت: تسهیلات اعطایی به واحدهای تولیدی باید با اولویت سرمایه ثابت پرداخت شود تا بتوانیم مشکلات اشتغال را رفع کنیم و رونق تولید را محقق سازیم. 

به گزارش ایرنا، عبدالمحمد زاهدی در نشست ستاد اقتصاد مقاومتی استان قزوین که با حضور محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور در سالن جلسات باغستان برگزار شد، بیان کرد: پرداخت تسهیلات سرمایه در گردش نوعی مسکّن برای واحدهای تولیدی محسوب می‌شود و پرداخت تسهیلات ثابت به عنوان درمان اصلی و رونق تولید و اشتغال‌زایی می‌تواند مشکلات اقتصادی جامعه را برطرف  کند. 

وی مشکل اصلی واحدهای تولیدی مستقر در شهرک کاسپین را لغو معافیت مالیاتی تا شعاع ۱۲۰ کیلومتری عنوان کرد و افزود: این مصوبه نباید عطف به ماسبق شود، چون معافیت‌های مالیاتی به عنوان مطالبه اصلی صنعتگران و تولیدکننده‌ها نیازمند اقدام جدی است. استاندار قزوین ادامه داد: متأسفانه صندوق توسعه ملی هنوز سهم ۵۰ درصدی خود را برای تأمین اعتبارات تسهیلات تبصره ۱۸ حمایت از واحدهای تولیدی پرداخت نکرده است که لازم است هرچه سریع‌تر این مبلغ به منظور رونق تولید پرداخت شود. 

زاهدی همچنین به ابلاغ نشدن دستورالعمل‌های لازم برای رونق تولید در بانک‌ها اشاره کرد و گفت: با توجه به این‌که بخش اعظمی از تسهیلات رونق تولید توسط بانک‌ها پرداخت می‌شود، لازم است که دستورالعمل‌های لازم به استان‌ها ابلاغ شود چون در حال حاضر بانک‌ها اقدامات خود را براساس ابتکار عمل پیش می‌برند. 

مسئول ارشد اجرایی استان قزوین ضمن ابراز خرسندی از پرداخت هزینه گندم‌کاران در سال گذشته تأکید کرد: پرداخت به موقع وجوه خرید گندم از سوی دولت به کشاورزان باید در سال جاری نیز اجرایی شود و استان قزوین با وجود خسارات ناشی از سیل در همه استان‌ها و افزایش تولید این محصول بیش از پیش به پرداخت‌های به موقع نیاز دارد. 

وی همچنین گفت: بر اثر سرمازدگی و سیلاب در سال جاری 1700 میلیارد تومان به بخش کشاورزی و باغ‌های استان خسارت وارد شد که جبران این خسارت‌ها مستلزم حمایت‌های ویژه دولت است. استاندار قزوین به نقش پررنگ بخش خصوصی در تحقق تولیدات کشاورزی اشاره کرد و یادآور شد: استان قزوین برای راه‌اندازی هزار هکتار مجتمع گلخانه‌ای به بیش از ۲۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد. این اعتبار در کنار حضور بخش خصوصی به رونق بیش از پیش مجتمع‌های گلخانه‌ای در استان منجر می‌شود. 


بزرگراه رودبار ـ منجیل سال آینده تکمیل می‌شود

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: با تامین اعتبار لازم، ادامه اتوبان رودبار به منجیل سال آینده و اتصال اتوبان همت به کرج امسال تکمیل و آماده بهره‌برداری می‌شود. محمدباقر نوبخت در  ادامه این جلسه اظهار کرد: با اختصاص ۳۰۰ میلیارد تومان برای تسریع فاز اول اتوبان تهران به شمال مسیر دسترسی به چالوس ۶۰ کیلومتر کوتاه می‌شود. 

وی ادامه داد: مسیر اتوبان قزوین به رشت در محور رودبار حدود ۱۱ کیلومتر تا منجیل باقی مانده است که 3 کیلومتر آن تونل بود که 3 سال است آماده شده اما ۸ کیلومتر رودبار تا منجیل باقی مانده که 2 پیمانکار تعیین شده است تا به سرعت در سال جاری تکمیل شود. 

همچنین معاون رئیس‌جمهوری گفت: با تایید معاونت نظارت مجلس بیش از ۳۰ هزار میلیارد تومان برای افزایش حقوق کارکنان پیش‌بینی شده هرچند در مقابل مشکلات کم است. در این زمینه ۲ هزار میلیارد تومان برای رتبه‌بندی حقوق معلمان و ۳ هزار میلیارد تومان برای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان تصویب شد که ما ۵ هزار میلیارد تومان برای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان دادیم. 

این خبر را به اشتراک بگذارید