• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
چهار شنبه 29 خرداد 1398
کد مطلب : 60537
+
-

هشدار؛‌ به رودخانه کرج نزدیک نشوید

مکث
هشدار؛‌ به رودخانه کرج نزدیک نشوید

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای استان البرز اعلام کرد که مردم هشدارها در‌خصوص غرق‌شدگی و خطرات نزدیک شدن به رودخانه کرج را جدی بگیرند.
«داود نجفیان» در گفت وگو با ایرنا اظهار کرد: با توجه به حوادثی که طی یک ماه اخیر در رودخانه کرج رخ داد، انتظار می‌رود مردم از نزدیکی به این رودخانه خودداری کنند. وی ادامه داد: اکنون آب رودخانه کرج در شرایط نرمال قرار دارد و به صورت معمول رها‌سازی سد انجام می‌شود.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای استان البرز ادامه داد: در بحث پیشگیری در تمام نقاط حادثه خیز حاشیه رودخانه کرج، علائم هشداری نصب و اطلاع‌رسانی شده است. نجفیان با اشاره به تراکم جمعیت گردشگری منطقه گفت: در بیشتر نقاط جاده کرج-چالوس و حاشیه رودخانه از‌سوی برخی خانواده‌ها سهل‌انگاری‌هایی صورت می‌گیرد که باید بیشتر به این موضوع توجه شود.

این مسئول تاکید کرد که سرعت جریان رودخانه کرج بالا است، اما عمق آن کم است که همین موضوع سبب شده تا برخی به رودخانه نزدیک شوند و حوادث این‌چنینی رخ دهد.
وی بیان کرد: هر ثانیه ۳۰ متر مکعب آب سد کرج در این رودخانه آزاد‌سازی می‌شود و طی یک ماه گذشته ۶ نفر که اغلب کودک بودند در رودخانه کرج-چالوس غرق شدند.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید