• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
چهار شنبه 29 خرداد 1398
کد مطلب : 60525
+
-

مصرف برق در البرز افزایش یافت

خبر
مصرف برق در البرز افزایش یافت

مدیرعامل شرکت توزیع برق البرز رشد مصرف برق را در این استان 6/8 درصد اعلام کرد و گفت: پیش‌بینی شرکت توزیع نیروی برق برای مصرف در زمان پیک ۷ درصد است.
به گزارش مهر «بهنام بیات» با اشاره به این‌که با اصلاح الگوی مصرف برق به اقتصاد ملی کمک می‌کنیم، اظهار کرد: تمرکز بر مدیریت مصرف، اولویت اصلی صنعت برق است.

وی با اشاره به این‌که کاهش تلفات برق به موفق شدن صنعت برق منجر می‌شود، ادامه داد: مدیریت مصرف با توجه به ‌پیش‌بینی فصل گرما و افزایش مصرف برق ضرورت دارد.
این مسئول با بیان این‌که تلاش می‌شود با کاهش 3 ‌درصدی مصارف دستگاه‌های اجرایی به اهدافمان در سال جاری برسیم، گفت: مدیریت مصرف برق نیازمند یک رویکرد اجتماعی است.

بیات با اعلام این‌که کاهش مصارف انرژی نیازمند مشارکت همگانی است، افزود: تامین برق در ساعات اوج بار هزینه بسیار بالایی دارد.
وی با اشاره به این‌که تجهیزات برق زنده هستند و ممکن است در دمای بالای ۳۸ درجه تنش داشته باشند، گفت: امیدواریم با اصلاح الگو و مدیریت مصرف بتوانیم از پیک مصرف بدون خاموشی عبور کنیم.

بیات تغییر ساعات کاری ادارات را از برنامه‌های در نظر گرفته شده برای کاهش مصرف برق اعلام و اظهار کرد: استفاده از مولدهای خودتامین توسط مشترکان، تغییر ساعت کار شهرک‌های صنعتی و اجباری کردن تعطیل شدن 2 ساعته ایستگاه‌های سی‌ان‌‌جی ازجمله اقدامات مهم برای کاهش مصرف برق به شمار می‌روند.

بیات با تاکید بر این‌که بیش از یک‌ میلیون و ۳۲۵ هزار مشترک در البرز وجود دارد، افزود: امروزه استفاده از تجهیزات دیجیتالی و الکترونیکی سبب افزایش مصرف برق شده است.
وی با بیان این‌که تلاش کرده‌ایم آموزش‌های لازم را در خصوص اصلاح الگوی مصرف در اختیار صنعتگران قرار دهیم تا چرخ صنعت راحت‌تر بچرخد، گفت: بیشترین میزان مصرف برق در استان توسط صنایع صورت می‌گیرد.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید