• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
چهار شنبه 29 خرداد 1398
کد مطلب : 60459
+
-

فرونشست ٢٩ سانتیمتری زمین در البرز

رئیس سازمان نقشه‌برداری در نامه‌ای به 7 وزیر، درباره محدوده 700 کیلومتر مربعی فرونشست زمین در البرز هشدار داد

دریچه
فرونشست ٢٩ سانتیمتری زمین در البرز

‌رئیس سازمان نقشه‌برداری در مورد فرونشست ٢٩ سانتیمتری استان البرز هشدار داد. به گزارش مهر، در نامه «مسعود شفیعی» که 7 وزیر کابینه (وزرای کشاورزی، کشور، صنعت، نیرو، راه، ارتباطات و نفت) نیز از مخاطبانش بودند، به تهیه گزارش‌های دوره‌ای سازمان نقشه‌برداری کشور از مناطق تحت تأثیر پدیده فرونشست اشاره شده و آمده است: محدوده تحت تاثیر پدیده فرونشست در استان البرز در حدود ۷۰۰ کیلومتر مربع بوده و بیشترین نرخ فرونشست سالانه قابل توجه به میزان ۲۹ سانتیمتر در سال، مربوط به زمین‌های زراعی جنوب اتوبان کرج - قزوین در محدوده روستای حاجی‌آباد است.

وی با ابراز تاسف از این‌که محدوده فرونشست به منطقه شهری حسین‌آباد مهرشهر با نرخ سالانه ۱۸ سانتیمتر در سال نیز رسیده است، افزود: در بازه زمانی مورد مطالعه، فرونشست گسترش یافته و در محدوده نظرآباد، ماهدشت و کمال‌شهر نیز این نرخ به ترتیب به ۴، ۵ و ۸ سانتیمتر در سال نزدیک شده است.

شفیعی این نامه را برای 4 نماینده استان البرز در مجلس، شهبازی استاندار البرز و نجار رئیس سازمان مدیریت بحران کشور نیز با یک جلد اطلس فرونشست استان البرز که نتیجه پردازش داده‌های ژئودتیکی و راداری اخیر (از دی سال ۹۵ تا بهمن ۹۷ است) نیز ارسال کرده است.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید