«نگارخانهای به وسعت یکشهر» امسال هم در تهران اجرا میشود؛ پروژه موفقی که پیش از این نیز 2بار برگزار شده و حالا قرار است برای سومین بار، چهره شهر را تغییر دهد. به گزارش همشهری، در پروژه «نگارخانهای به وسعت یکشهر»، تمامی سازههای تبلیغاتی اعم از تجاری و فرهنگی سطح شهر تهران که در اختیار شهرداری است، به محل نمایش تصویر آثار هنری داخلی و خارجی تبدیل میشود. البته 4سال پیش در نخستین تجربه برگزاری این پروژه زیباسازی و هنری، برخی، انتقاداتی را به آن وارد کردند که بیشترشان به همزمانی آن با سالروز آزادسازی خرمشهر، ارتباط پیدا میکرد. با این حال، بسیاری از کارشناسان حوزه زیباسازی و اجتماعی- فرهنگی به تمجید از نگارخانهای به وسعت یکشهر پرداختند؛ ازجمله احمد مسجدجامعی، عضو شورای شهر تهران و سیدمحمد بهشتی، عضو شورایعالی میراث فرهنگی و گردشگری ایران. دیروز نیز مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران با بیان اینکه امسال چنین پروژهای اجرا خواهد شد، از موفقیت آن صحبت کرد. برزین ضرغامی گفت: «سیاستگذاری و انتخاب آثار برای انجام نگارخانهای به وسعت شهر شروع شده و جلسات مختلفی برای برگزاری این پروژه انجام شده است. بعد از انتخاب آثار، مرحله طراحی و گرافیک آثار صورت میگیرد. برنامه ما این است که این کار را انجام دهیم اما با توجه به مطلوب نبودن وضعیت تبلیغات تجاری ممکن است امسال محدودیتهایی داشته باشیم. به این شکل که با محدودیتهایی برای استفاده تمام از ظرفیتهای تبلیغاتی شهر تهران مواجه شویم.» به گفته او در بخش سیاستگذاریها و طراحی هر کاری که باشد انجام میشود اما در زمان اجرا تصمیم گرفته خواهد شد که با توجه به شرایط این پروژه چطور و چه زمانی انجام میشود. به گزارش همشهری، در دورههای اول و دوم پروژه «نگارخانهای به وسعت یکشهر» ۱۶۰۰ سازه تبلیغاتی در پایتخت، بهکار گرفته شد و طی مدت ۱۰روز از ۱۵ تا ۳۱ اردیبهشت، دستکم 800اثر فاخر هنرمندان بزرگ داخلی و خارجی به نمایش درآمد.
بازهم جلوه متفاوت پایتخت با نگارخانهای به وسعت یکشهر
در همینه زمینه :