• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
سه شنبه 28 خرداد 1398
کد مطلب : 60295
+
-

اجرای طرح سرباز ماهر در اردبیل آغاز شد

اجرای طرح سرباز ماهر از سوی جهاد دانشگاهی و با حضور کارشناس دفتر طرح‌های ملی وزارت ورزش و جوانان در استان اردبیل آغاز شد. به گزارش ایرنا، کارشناس دفتر طرح‌های ملی وزارت ورزش و جوانان در بازدید از روند اجرای این طرح در استان اردبیل گفت: این طرح بر اساس تفاهم‌نامه همکاری بین وزارت ورزش و جوانان و ستاد کل نیروهای مسلح توسط جهاد دانشگاهی در ۱۶ استان کشور در حال اجرا است.

«سید مهدی فقیهی» افزود: طرح سرباز ماهر بستر مناسبی برای مهارت‌آموزی، افزایش توانمندی و ایجاد اشتغال مولد و پایدار برای این قشر است. فقیهی با اشاره به سربازان به عنوان آینده‌سازان کشور گفت: در این طرح افراد در پایان دوره خدمت سربازی، علاوه بر اخذ کارت پایان خدمت، گواهی‌نامه معتبر دوره‌های تخصصی و عمومی نیز دریافت می‌کنند که این امر شانس اشتغال و کارآفرینی آنها را افزایش می‌دهد.

کارشناس دفتر طرح‌های ملی وزارت ورزش و جوانان تشریح کرد: جهاد دانشگاهی به عنوان مجری طرح سرباز ماهر موظف است در هر استان هزار سرباز را طی ۸۰ ساعت تحت پوشش آموزش‌های لازم قرار دهد. فقیهی افزود: طول مدت برگزاری این طرح ۶ ماه است و در قالب آن دوره‌های آموزشی مهارت‌های عمومی اشتغال و مهارت‌های عمومی زندگی به صورت کاربردی برگزار می‌شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید