• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
سه شنبه 28 خرداد 1398
کد مطلب : 60284
+
-

عسل اردبیل برند‌سازی می‌شود

رئیس پارک علم و فناوری استان اردبیل گفت: عسل و فراورده‌های آن از طریق شرکت‌های دانش‌بنیان استان و با هدف ورود به بازارهای بین‌المللی برند‌سازی می‌شود. «حبیب ابراهیم‌پور» در گفت‌و‌گو با ایرنا افزود: برای تحقق این هدف، استاندارد لازم برای عسل و فراورده‌های زنبور عسل تدوین می‌شود.

وی اظهار کرد: با همکاری پارک علم و فناوری استان اردبیل، پژوهشگاه شیمی و مهندسی شیمی ایران و شرکت دانش‌بنیان تعاونی مهر کشاورزی اکسیر فرآوران سبلان مستقر در پارک علم و فناوری استان اردبیل توافق‌نامه ایجاد آزمایشگاه مرجع عسل و فراورده‌های تولیدی زنبور عسل با هدف تدوین و توسعه آنالیزهای استاندارد عسل در کشور ایجاد شد. 

وی ترویج فناوری‌های کشاورزی را از اهداف اصلی پارک علم و فناوری استان اردبیل عنوان کرد و افزود: هرچند در سال‌های اخیر در شناسایی و حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و معرفی محصولات برند کوتاهی شده است، برخی از شرکت‌های حاضر در پارک اردبیل به مرحله تجاری‌سازی رسیده‌اند. 

ابراهیم‌پور گفت: هم‌اکنون 8 شرکت دانش‌بنیان در این استان اقدام به تولید محصول با برندهای مختلف می‌کنند. رئیس پارک علم و فناوری استان اردبیل ادامه داد: ساختمان پارک علم و فناوری اردبیل در زمینی به مساحت ۱۵ هکتار در سفر آتی رئیس جمهوری به اردبیل کلنگ‌زنی می‌شود و با احداث این ساختمان هسته‌ها و واحدهای فناور استقرار می‌یابند و به شرکت‌های دانش‌بنیان تبدیل می‌شوند. 

وی افزود: ۲۱ شرکت در تولید محصولات صادرات‌محور فعالیت دارند. وی بیان کرد: محصولات ۴۶ واحد پارک علم و فناوری اردبیل در حال تجاری‌سازی است که در آینده سبب اشتغال و ارزآوری بیشتر در استان می‌شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید