• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
سه شنبه 28 خرداد 1398
کد مطلب : 60286
+
-

ساماندهی شبکه برق بازار تبریز نیازمند 250 میلیارد ریال

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق تبریز گفت: اعتبار برآوردشده برای تکمیل اصلاحات تاسیسات و شبکه برق بازار تاریخی تبریز افزون بر ۲۵۰ میلیارد ریال است. به گزارش ایرنا، «عادل کاظمی» اعلام کرد: این حجم اعتبار از منابع داخلی شرکت قابل تأمین نیست. 

ما نیازمند مشارکت کسبه و بازاریان و منابع تملک دارایی‌های استان در کنار منابع داخلی هستیم تا ساماندهی و اصلاحات لازم در آن منطقه انجام شود. وی با بیان این‌که شرکت توزیع نیروی برق تبریز در سال‌های اخیر اقدامات اصلاحی متعددی انجام داده است گفت: بازار صادقیه، قیز بستی، بازار امیر، بازارکفاشان، میرزا شفیع و بازار دارایی از جمله مناطقی است که اصلاح و ساماندهی شبکه برق در آنها انجام شده است.

وی عنوان کرد: در سال ۸۷ در جریان دور دوم سفر ریاست جمهوری به استان و بر اساس بند 8 مصوبات سفر مقرر شد، برای اصلاح و ساماندهی شبکه فرسوده بازار تبریز، ۲۵ میلیارد ریال از منابع استان و ۲۵ میلیارد ریال از منابع داخلی شرکت توزیع برای اصلاح و ساماندهی بخشی از شبکه‌ها و تأسیسات بازار اختصاص یابد. این در حالیست که از محل سهم اعتبارات استان مبلغ 8 میلیارد ریال و از محل سهم شرکت توزیع برق تبریز ۲۳ میلیارد ریال هزینه شده است.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق تبریز همچنین از انجام اقدامات ایمنی در بازار تاریخی تبریز در آستانه ورود به پیک بار تابستان خبر داد. کاظمی ادامه داد: علاوه بر ایمن‌سازی محیط بازار، علائم هشداردهنده نظیر، خطر برق‌گرفتگی، هرگونه دستکاری و انباشت وسایل روی تابلو و پست‌های برق و پیلارهای نصب شده برای آگاهی شهروندان در بازار تاریخی نصب شده است.

وی همچنین افزود: هماهنگی با امور تعمیرات و عیب‌یابی برای بازدید مجدد از رله‌های فشار ضعیف موجود در پست‌های منصوبه بازار سرپوشیده تبریز انجام شده است. در آتش‌سوزی نیمه شب پنجشنبه ۱۹ اردیبهشت امسال در سرای دو دری(ایکی قاپیلار) حدود ۱۵۰ مغازه دچار آتش سوزی شد که کارشناسان علت حادثه را اتصال برق اعلام کردند. سرای دو دری بازار تبریز که محل فروش عمده وسایل آرایشی است، پیش از این در سال ۱۳۸۸ نیز دچار آتش سوزی شد که پس از آن مورد مرمت و بازسازی قرار گرفت. بازار بزرگ تبریز به عنوان میراث جهانی در فهرست یونسکو ثبت شده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید