• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
سه شنبه 28 خرداد 1398
کد مطلب : 60294
+
-

احیای صنایع دستی فراموش‌شده در اردبیل

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: با اجرای برنامه‌های ویژه و حمایتی، بسیاری از صنایع دستی فراموش‌شده در مناطق مختلف استان احیا می‌شوند و رونق دوباره می‌گیرند. به گزارش ایرنا، «ملکه گلمغانی‌زاده» در آیین افتتاح نخستین کارگاه تراش سنگ‌های قیمتی شهرستان کوثر افزود: در سال‌های اخیر، توجه خاصی به احیای صنایع دستی فراموش‌شده و توسعه صنایع دستی جدید در مناطق مختلف استان اردبیل شده است. 

وی بیان کرد: برای تحقق این موضوع حمایت از تولید، آموزش، تأمین مواد اولیه، بازاریابی، خرید تولیدات صنعتگران، ایجاد نمایشگاه‌ها و بازارچه‌های دائمی و موقت در مناطق مختلف این استان مورد توجه قرار گرفته است. گلمغانی‌زاده اظهار کرد: با توجه به این‌که گردشگری محور توسعه استان اردبیل معرفی شده، یکی از محورهای توسعه گردشگری توجه به صنایع دستی است. 

وی با اشاره به این‌که از مجموع ۱۰ نشان جغرافیایی صنایع دستی کشور 3 نشان جاجیم تولید خلخال، گلیم عنبران و ورنی مغان مختص استان اردبیل است افزود: صنایع دستی این استان دارای پیشینه تاریخی است و می‌توان با اجرای برنامه‌های حمایتی ضمن احیای آن، زمینه را برای اشتغال بخشی از بیکاران در این بخش فراهم کرد. گلمغانی‌زاده افزود: با توجه به غنی بودن این منطقه از نظر سنگ‌های قیمتی، مشکلی در تهیه مواد اولیه برای این کارگاه در شهرستان وجود نخواهد داشت. 

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کوثر نیز گفت: هم‌اکنون بیش از ۵۰۰ نفر از اهالی این شهرستان در عرصه تولید صنایع دستی از جمله تراش سنگ‌های تزئینی، کوزه‌گری، گلیم‌بافی، منبت و معرق چوب فعالیت دارند و برای راه‌اندازی کارگاه چرک‌دوزی در این شهرستان تلاش می‌شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید