• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
دو شنبه 27 خرداد 1398
کد مطلب : 60107
+
-

برداشت سالانه 300 هزار تن مواد معدنی در کرمانشاه

معدن
برداشت سالانه 300 هزار تن مواد معدنی در کرمانشاه

معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت کرمانشاه از برداشت سالانه 300 هزار تن مواد معدنی از معادن این استان به ارزش حدود 750 میلیارد ریال خبر داد. به گزارش ایسنا «عزت‌الله حاصلی» با اشاره به وضعیت معادن کرمانشاه از وجود 225 معدن در این استان یاد کرد و گفت: 2هزار و 300 نفر به صورت مستقیم در این معادن مشغول به کارند.

وی اظهار کرد: سالانه حدود 300 هزار تن انواع مواد معدنی از معادن کرمانشاه برداشت می‌شود که ارزش آن حدود 750 میلیارد ریال است. معاون امور معادن و صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه با اشاره به سهم 20 درصدی سنگ‌های تزیینی از معادن استان یادآور شد: 48 معدن سنگ تزئینی در استان داریم و کرمانشاه از نظر ذخایر و معادن سنگ‌های تزیینی در رتبه دهم کشور قرار دارد.

به گفته این مسئول، از 48 معدن سنگ تزئینی استان 28 معدن مرمریت و 20 معدن دولومیت است. وی از بعد صادراتی سنگ‌های تزیینی استان هم یاد کرد و ادامه داد: محصولات این معادن علاوه بر تامین نیازهای داخلی، به کشورهای عراق و حاشیه خلیج فارس صادر می‌شود. حاصلی با اشاره به این‌که سالانه 180 هزار متر‌مربع سنگ فراوری‌شده و 15 هزار تن سنگ‌کوب از استان صادر می‌شود، عنوان کرد: برای افزایش تولید و صادرات سنگ تزیینی استان برنامه داریم. 

معاون امور معادن و صنایع معدنی افزایش تولید و کیفیت سنگ‌های تزیینی را منوط به استفاده از تکنیک‌های اکتشاف، استخراج و فراوری مدرن دانست.  وی گفت: صادرات سنگ‌های تزیینی و دسترسی به بازارهای هدف و رقابت با تولیدکنندگان سایر کشورها که معمولا در زمینه تکنیک‌های اکتشاف و فراوری ید طولایی دارند، مستلزم فعالیت‌ و اقدامات هدفمند در زمینه بومی‌سازی دانش‌های مرتبط با معدن است. 

این خبر را به اشتراک بگذارید