• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
دو شنبه 27 خرداد 1398
کد مطلب : 60103
+
-

جاده به مرز باشماق چهارخطه می‌شود

عمران
جاده به مرز باشماق چهارخطه می‌شود

فرماندار مریوان گفت: تصمیم بر این است که جاده مریوان به مرز باشماق چهارخطه شود و ‌اکنون اصلاح منطقی و فنی آسفالت این جاده در حال انجام است. به گزارش ایسنا «آرتیکاس اقبال» با اشاره به این‌که شهرستان مریوان امکانات و ظرفیت‌های فراوانی دارد، اظهار کرد: مرز باشماق مریوان به عنوان دومین مرز رسمی کشور از نظر حجم صادرات است. 

وی تصریح کرد: طرح وسعت و سازماندهی مرز باشماق در حال مطالعه است، در واقع اگر نتیجه حاصل شود مشکلات کمتر خواهد شد. فرماندار مریوان بیان کرد: در این زمینه راهداری، حمل‌و‌نقل و ادارات گمرک برای رفع مشکل مرز باشماق اقدام کرده‌اند که امیدواریم بتوانیم بخشی از این مشکلات را حل کنیم. 

اقبال افزود: در مرز باشماق برای یکسری فعالیت‌های عمرانی مناقشه وجود داشت و مغازه‌هایی که برای ورود و خروج مرز مشکل به وجود آورده بودند با همکاری قوه قضائیه تخریب شدند. فرماندار مریوان ذکر کرد: یکی از مشکلات بزرگ مریوان نبود فضای آموزشی مناسب برای دانش‌آموزان است. اکثر مدارس دو شیفته هستند و در این زمینه به صورت جدی مشکل داریم. 

اقبال گفت: یکی از دلایل نبود فضای کافی آموزشی، مهاجرپذیر بودن این شهرستان است. جمعیت زیادی از نقاط مختلف به مریوان می‌آیند و تعدادشان روز به روز در حال افزایش است.وی بیان کرد: مریوان به عنوان یک شهر مرزی و گردشگری شناسایی شده است که باید مورد توجه قرار بگیرد. در تعطیلات عید سعید فطر بیش از 150 هزار گردشگر به این شهرستان سفر کردند که رقم قابل توجهی است.  فرماندار مریوان افزود: به دلیل مساعد بودن آب‌وهوا و امنیت پایدار در این منطقه، از مکان‌های مختلفی مانند مدارس، پارک‌ها و هتل‌ها برای اسکان مسافران استفاده شد. اقبال گفت: با وجود مسافران زیاد در این مدت 2 مورد سرقت در مریوان گزارش شد که بیانگر امنیت بالای این شهرستان است و نتیجه همکاری دستگاه‌های مختلف در این زمینه. 

وی بیان کرد: در سفر رئیس‌جمهوری به اقلیم کردستان عراق تصمیم گرفته شد که 2 شهرک صنعتی مشترک احداث شود و استاندار کردستان به طور جدی پیگیر این موضوع است تا یکی از این شهرک‌ها در مریوان ساخته شود.فرماندار مریوان اظهار کرد: امسال تا امروز در مریوان آتش‌سوزی رخ نداده است و امیدوارم این اتفاق هرگز رخ ندهد.  اقبال یادآور شد: باید دستگاه‌های دولتی و مردم با هم همکاری داشته باشند و معتقدم این مشکل از طریق جوامع محلی حل خواهد شد.

این خبر را به اشتراک بگذارید