• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
دو شنبه 27 خرداد 1398
کد مطلب : 60106
+
-

ممنوعیت استفاده از درختان جنگلی برای عمل آوری توتون

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مریوان از طرح ممنوعیت استفاده از درختان جنگلی برای ایجاد کانال عمل‌آوری توتون در این شهرستان خبر داد. به گزارش ایرنا «شاهرخ محمودی» گفت: در ادامه گشت‌زنی نیروهای یگان حفاظت اداره منابع طبیعی در بخش مرکزی و روستای بایوه تعداد ۳۰ اصله تنه قطع شده درخت از نوع بلوط کشف کردند. 

وی افزود: پس از بازدید میدانی مشخص شد درختان را برای احداث کانال عمل‌آوری توتون قطع کرده‌اند که بعد از مستند‌سازی محدوده، مقطوعات به اداره منابع طبیعی بارگیری و حمل شد. رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مریوان یادآور شد: پرونده مربوط به این تخلف تشکیل و به مراجع قضایی ارسال و در این زمینه یک نفر نیز شناسایی شده است. 

وی تاکید کرد: برای حفاظت و صیانت از جنگل‌های شهرستان از کشاورزان تقاضا داریم که برای احداث کانال عمل‌آوری توتون به هیچ عنوان از درخت جنگلی استفاده نکنند چون در صورت مشاهده با متخلفان طبق قوانین و مقررات برخورد خواهد شد. محمودی گفت: با توجه به سطح وسیع تنباکوکاری در مریوان و جنگلی بودن این مناطق، از کارشناسان اداره دخانیات خواهشمندیم از افرادی که از درختان جنگلی در احداث این کانال‌ها استفاده می‌کنند تنباکو نخرند و متخلفان را برای پیگیری قضایی به اداره منابع طبیعی معرفی کنند. 

این خبر را به اشتراک بگذارید