• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
دو شنبه 27 خرداد 1398
کد مطلب : 60102
+
-

کاهش ولادت و وفات در سقز

رئیس اداره ثبت احوال شهرستان سقز از کاهش ۴ واقعه حیاتی در فروردین و اردیبهشت سال جاری نسبت به سال گذشته خبر داد.  به گزارش ایسنا «جمال علیزاده» گفت: سال گذشته تاکنون بیش از ۴ هزار واقعه ولادت در شهرستان سقز ثبت شده است.

وی افزود: همچنین هزار و ۸۷۲ واقعه ازدواج سال 97 در سقز ثبت شد که در مقایسه با مدت مشابه سال 96 کاهش داشت.  رئیس اداره ثبت احوال شهرستان سقز با اشاره به این‌که فروردین و اردیبهشت سال جاری ۱۵۶ مورد وفات ثبت شده است، گفت: در سال ۹۷ هزار و 3 نفر فوت کردند که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته مرگ‌و‌میر در شهرستان سقز کاهش 5 درصدی داشت.  

وی خاطرنشان کرد: اسامی محمد، آیهان، آراد، آرسام، سامیار در بین پسران؛ آنیا، باران، نیلا، سولین و سوژین در بین دختران از محبوبیت ویژه‌ای برخوردارند.  مدیر اداره ثبت احوال سقز با بیان این‌که دولت الکترونیک به دنبال فراهم کردن شرایطی است که دولت‌ها بتوانند خدمات خود را به مردم ارائه دهند نیز اظهار کرد: این امر در سال‌های اخیر به طور جدی در دستور کار دولت قرار گرفته و دولتمردان نیروهای خود را در راه تحقق چنین شرایطی بسیج کرده‌اند.  علیزاده گفت: سازمان ثبت احوال با تشکیل پایگاه اطلاعات جمعیتی و همچنین صدور کارت شناسایی ملی نقش مهمی در فراهم‌سازی زیرساخت دولت الکترونیک داشته است.  

وی تصریح کرد: به‌روز بودن اطلاعات وقایع حیاتی چهارگانه، دریافت اطلاعات از سایت ثبت احوال، خدمات سریع و به‌روز به ارباب‌رجوع حتی به اشخاصی که محل صدور شناسنامه آنها از استان دیگر یا شهری دیگر باشد از مهم‌ترین خدمات دولت الکترونیک است.

 مدیر اداره ثبت احوال سقز در خصوص تعداد صدور کارت ملی هوشمند هم بیان کرد: از ابتدای اجرای طرح در سقز تاکنون ۱۵۷ هزار و ۷۰۷ درخواست کارت ملی ثبت شده و ۱۴۷ هزار و ۹۵ کارت صادر و تحویل شده است.  علیزاده اظهار کرد: بیش از ۹۰ درصد مردم سقز برای صدور کارت ملی هوشمند درخواست داده‌اند.  در ادامه، مدیر اداره ثبت احوال سقز از اعلام آمادگی این اداره برای تعویض شناسنامه‌های کهنه جلد قرمز خبر داد.

این مسئول با بیان این‌که این اقدام در راستای تحقق دولت الکترونیک انجام می‌شود از شهروندان خواست در صورت تمایل به تعویض شناسنامه به ثبت احوال سقز یا یکی از دفاتر پیشخوان وابسته به ثبت احوال مراجعه کنند.  علیزاده در ادامه تعداد تعویض شناسنامه جلد قرمز به مکانیزه را ۶ هزار و ۷۷۵ مورد بیان کرد.

این خبر را به اشتراک بگذارید