• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
دو شنبه 27 خرداد 1398
کد مطلب : 60101
+
-

پیگیری استانداربرای ساماندهی‌آرامگاه سردار مشروطه

استاندار کرمانشاه با بیان این‌که ساماندهی آرامگاه سردار یارمحمدخان مطالبه جدی مردم کرمانشاه است، گفت: امسال در گام اول ۲ میلیارد تومان برای احیای آرامگاه این سردار مشروطه اختصاص می‌دهیم. به گزارش ایرنا «هوشنگ بازوند» در نشست هم‌اندیشی برای ساماندهی آرامگاه یارمحمدخان کرمانشاهی که با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار، مدیران حوزه شهری و چهره‌های فرهنگی و رسانه‌ای کرمانشاه برگزار شد، اظهار کرد: ساماندهی آبرومندانه آرامگاه یارمحمدخان کرمانشاهی سردار بزرگ مشروطه یک مطالبه جدی از سوی کرمانشاهیان است.  وی گفت: بزرگان شهر و چهره‌های علمی، فرهنگی، ادبی و هنری شهر و مردم به شکل جدی خواهان ساماندهی آرامگاه این چهره برجسته تاریخ کرمانشاه هستند. 

استاندار کرمانشاه تاکید کرد: این شخصیت‌ها مفاخر کرمانشاه و ایران هستند و نباید اجازه دهیم به‌آسانی فراموش شوند.  وی اضافه کرد: به‌تازگی بازدیدی از آرامگاه یارمحمدخان داشتم. متاسفانه آرامگاه این سردار بزرگ مشروطه خیلی مظلومانه در گوشه‌ای محصور مانده است که برایم بسیار تاثربرانگیز بود. بازوند با بیان این‌که مردم کرمانشاه دوست دارند سرداران بزرگ خود را در یک مکان آبرومندانه ببینند، گفت: از دانشگاه علوم پزشکی انتظار می‌رود به احترام این چهره برجسته تاریخ کرمانشاه و توسعه شهر با ازخودگذشتگی این مکان را برای ایجاد یک مجموعه فرهنگی به همه مردم کرمانشاه هدیه کند. 

 وی گفت: هفته آینده در این زمینه با دکتر «سعید نمکی» وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دیدار خواهم داشت. سردار یار محمدخان کرمانشاهی ۱۳ مهر ۱۲۹۱ هجری شمسی مصادف با ۱۳۳۰ هجری قمری، زیر سقف بازار طلافروشان نزدیک به دارالحکومه کرمانشاه از طریق دریچه هواکش بازار ترور شد. مزار یارمحمدخان در محوطه انبار نقلیه مرکز بهداشت کرمانشاه در اتاقکی است که به ساماندهی بهتر نیاز دارد و حتی از مجسمه و یادمانی از وی در شهر خبری نیست که این گمنامی در شأن یک سردار بزرگ مشروطه نیست.


 

این خبر را به اشتراک بگذارید