• چهار شنبه 19 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 29 شوال 1445
  • 2024 May 08
دو شنبه 27 خرداد 1398
کد مطلب : 60084
+
-

خبرهای کوتاه/شهر

 ضرورت حرکت شهرداری‌ها در مسیر اقتصاد دانش‌بنیان
معاون وزیر کشور گفت: مدیریت شهری چاره‌ای ندارد که اتکای خود به کمک‌های محدود دولتی، که از فروش نفت ناشی می‌شود را به مرور قطع کند و در این عرصه تکیه بر دانایی و اقتصاد دانش بنیان می‌تواند ما را در مسیر توسعه پایدار قرار دهد. به گزارش همشهری، مهدی جمالی‌نژاد در جلسه معارفه شهردار جدید رشت با بیان اینکه باید تا دیر نشده نقشه راه و مسیر حرکت مدیریت شهری در فضای اقتصاد بدون نفت را ترسیم کرد، گفت: افزایش اعتماد، چابک‌سازی‌ بدنه شهرداری و رابطه منطقی و در چارچوب قانون بین مجموعه مدیریت شهری، 3رأس مثلث توسعه شهر است. در این مراسم حکم وزیر کشور برای انتصاب ناصر حاج‌محمدی شهردار منتخب رشت به او اعطا شد.

  امکان ثبت درخواست غیرحضوری صدور پروانه ساختمانی
حامد سلیمی از امکان ثبت درخواست غیرحضوری صدور پروانه ساختمانی در شهر تهران خبر داد. به گزارش ایلنا، سرپرست اداره کل تدوین ضوابط، نظارت و صدور پروانه شهرداری تهران گفت: «امکان ثبت درخواست غیرحضوری صدور انواع پروانه ساختمانی به‌صورت اینترنتی فراهم شد. با توجه به پیگیری‌ها امکان ثبت درخواست صدور انواع پروانه ساختمان از درگاه urban.tehran.ir با وارد کردن حساب شهروندی فراهم شده است. همه مالکان می‌توانند با مراجعه به این سامانه پس از ثبت درخواست نسبت به ورود اطلاعات کامل مالکیتی و ملکی خود اقدام کنند.» او ادامه داد: «این افراد می‌توانند پس از انتخاب دفتر «خدمات الکترونیک شهر» مورد نظر، نسبت به تعیین مهندس موردنظر به عنوان مهندس ناظر اقدام کنند.» سلیمی عنوان کرد: «مهندس همراه که از کارشناسان دفاتر خدمات الکترونیک است، اقداماتی مانند بازدید از محل و کنترل مدارک ملکیتی و مالکیتی را انجام می‌دهد. این اقدامات طی فرایند صدور پروانه در گام اول تا مرحله صدور دستور نقشه درنظر گرفته شده است.» 

  بانک اطلاعاتی زنان موفق محلات یکپارچه می‌شود
زهرا بهروز آذر گفت: «در راستای طرح تقویت مشارکت اجتماعی زنان و دختران، بانک اطلاعات زنان موفق و فعال محلات به روز رسانی و یکپارچه می شود.» به گزارش همشهری، سرپرست اداره کل امور بانوان شهرداری تهران گفت: «به‌منظور اجرای برنامه های هدفمند در تقویت مشارکت اجتماعی زنان پس ازشناسایی زنان موفق و فعال محلات، دوره های آموزشی با عنوان«زنان و مشارکت اجتماعی»در سطح محلات برگزار می شود.» 

  رفع نواقص ترافیکی در محل تصادفات بزرگراه آزادگان
علیرضا مرآتی از رفع نواقص ترافیکی در محل تصادفات بزرگراه آزادگان خبر داد. به گزارش شهرنوشت، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری منطقه 19گفت: «در راستای افزایش ایمنی محور بزرگراه آزادگان واقع در منطقه 19تجهیزات ترافیکی 2 مسیر شمالی و جنوبی( شرقی غربی- غربی شرقی) تکمیل شد.» او ادامه داد: «پیرو جلسات انجام شده با پلیس راهور و ارگان های مسئول در تأمین ایمنی و کاهش تصادفات در این بزرگراه 500گاردریل درمحل تصادفات و در راستای رفع نواقص موجود در این محور نصب و 3 هزار گل میخ، هزار استوانه،250بشکه ترافیکی،30کاشن تانک اقدام و11کیلومتر از این بزرگراه خط کشی پیوسته و مقطع شد.» 

این خبر را به اشتراک بگذارید