• شنبه 28 مهر 1403
  • السَّبْت 15 ربیع الثانی 1446
  • 2024 Oct 19
دو شنبه 27 خرداد 1398
کد مطلب : 60068
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/NJk8
+
-

انتخابات شورایاری‌ها اواخر تیرماه

علی اعطا: ثبت‌نام شورایاری‌ها از هفته آینده آغاز می‌شود

انتخابات شورایاری‌ها اواخر تیرماه

محمود مولایی _ خبر‌نگار

 از 150دقیقه زمان برگزاری یکصد وچهل‌ و هشتمین جلسه شورای شهر تهران بیشترین وقت به موضوع شرح وظایف شورای راهبردی انتخابات شورایاری‌ها اختصاص داشت. چنان‌که علی اعطا، سخنگوی شورای شهر در جمع خبرنگاران گفت که این موضوع به «تفصیل» مورد بررسی قرار گرفت و در نهایت با اکثریت آرا به تصویب رسید.

 به گزارش همشهری، پیشنهاد حذف شورای راهبردی که محمد سالاری در جلسه قبلی مطرح کرده بود، در جلسه صبح دیروز به تصویب نرسید. او گفت: «اگرچه حذف شورای راهبردی رأی نیاورد، اما پیشنهاد می‌کنم شرح وظایف آن به‌صورت شفاف بیان شود.» آرش حسینی میلانی عنوان کرد: «شرح وظایف موجود است و دستورالعمل در ستاد شورایاری‌ها تهیه شده، اما الزام قانونی برای آن تعریف نشده است. 

افشین حبیب‌زاده نیز در تأیید صحبت‌های میلانی گفت: «اینگونه نیست که شورای راهبردی در راستای جلوگیری از مصوبات شورای شهر تصمیم‌گیری کند بلکه این شورا نهاد هماهنگ‌کننده و تسهیل‌کننده برای برگزاری انتخابات است تا انتخابات به‌خوبی برگزار شود.»
 شهربانو امانی نیز تأکید کرد: «نقش شورای راهبردی چیست؟ به‌گونه‌ای نباشد که بعدها مشکل‌ساز شود. بهتر است نسبت به آن دقیق‌تر تصمیم‌گیری کنیم. با این شرایط امکان دارد صفر تا صد حریم خصوصی کاندیداها را رصد کند و ما نباید این رویه را ابداع کنیم.» برای همین، محسن هاشمی، رئیس شورای شهر تهران پیشنهاد کرد وظایف شورای راهبردی روی مانیتور صحن شورای شهر منتشر شود و در نهایت با بررسی‌های لازم شرح وظایف شورای راهبردی انتخابات شورایاری‌ها به تصویب رسید.

نظارت زنان در بخش اجرایی
در جریان بررسی آیین‌نامه اجرایی انتخابات شورایاری‌ها، شهربانو امانی پیشنهاد کرد که زنان در همه ارکان اجرایی و نظارت شورایاری‌ها حضور داشته باشند.
 ناهید خداکرمی و ابراهیم امینی مخالفت کردند، اما زهرا نژادبهرام و مجید فراهانی در جایگاه موافق قرار گرفتند. در نهایت این پیشنهاد امانی به تصویب رسید. همچنین اعطا اعلام کرد که ثبت‌نام انتخابات شورایاری‌ها از اواخر خرداد‌ماه آغاز و این انتخابات در اواخر تیر‌ماه برگزار خواهد شد.

در این جلسه اعضای شورا با یک‌فوریت لایحه ضرایب تعدیلی ارزش معاملاتی املاک موافقت کردند و مقرر شد در جلسه آتی شورا به‌صورت فوق‌العاده این امر تعیین تکلیف شود. پیش از این، عبدالرضا گلپایگانی، معاون شهرسازی و معماری شهرداری گفت: «در راستای تعیین تکلیف هرچه سریع‌تر تعدیل عوارض ضروری بود قبل از پایان خرداد ضرایب تعدیل مشخص شود تا سرعت صدور پروانه‌ها کاهش پیدا نکند.» 
محسن هاشمی نیز در حاشیه جلسه شورای شهر و در جمع‌ خبرنگاران گفت: «زمانی که مدیرعامل مترو بودم مصوبه‌ای داشتیم تا یک انشعاب از خط۷ مترو به نمایشگاه بین‌المللی وصل شود. یعنی از میدان کاج، برج‌های آتی‌ساز و نمایشگاه بین‌المللی خیابان سئول عبور کرده و در نهایت به ولنجک برسد که هم ولنجک و هم نمایشگاه بین‌المللی دارای مترو شوند.» 



 

این خبر را به اشتراک بگذارید