• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
دو شنبه 27 خرداد 1398
کد مطلب : 60078
+
-

کردستان شرایط صنعتی شدن را ندارد

کردستان شرایط صنعتی شدن را ندارد

 محمد توفیق مشیرپناهی /سنندج - خبرنگار 


 دعوت از سرمایه‌گذاران برای حضور و سرمایه‌گذاری در کردستان و بررسی زمینه‌های سرمایه‌گذاری از بحث‌های رایج مسئولان استانی در سال‌های اخیر است. 
نایب‌رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن سنندج می‌گوید: بر اثر سیاست‌های غلط این چند سال اخیر، شعارهای زیادی برای صنعتی شدن کردستان داده شده است. این در حالی است که اگر فردی جامعه کردستان را صنعتی می‌خواهد یعنی درک درستی از صنعت ندارد. 
محمد هلاکو با تاکید بر این‌که کردستان قالبی چون اصفهان و با توجه به شرایط جغرافیایی، امنیتی و اجتماعی شرایط صنعتی شدن را ندارد، می‌افزاید:  راه‌های اشتغال‌زایی و توسعه و رونق اقتصادی متنوع و صنعت یکی از این راهکارهاست.
وی ادامه می‌دهد: اگر مدیران استانی با توجه به درک درست خود از موقعیت‌های استان، متناسب با توانمندی‌های منطقه برنامه‌ریزی می‌کردند، ما شاهد حمایت و همراهی بیشتری از سوی دولت، سرمایه‌گذاران و اهالی اقتصاد بودیم.
نایب‌رئیس اول اتاق بازرگانی، صنایع و معادن سنندج همچنین معتقد است دولت تا میزان مشخصی امکان حمایت از استان‌ها را دارد و استان‌ها باید خود وارد عرصه‌های اقتصادی شوند و با تکیه بر توانمندی‌هایشان درآمدزایی داشته باشند.

این خبر را به اشتراک بگذارید