• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
دو شنبه 27 خرداد 1398
کد مطلب : 59989
+
-

دستگیری ۶۲ شکارچی متخلف در پیرانشهر

رئیس اداره محیط زیست پیرانشهر از کشف ۲۷ مورد شکار و صید غیر مجاز و دستگیری ۶۲ شکارچی متخلف طی سال گذشته در پیرانشهر خبرداد. «طه ایزان» در گفت‌و‌گو با ایسنا با اشاره به اقدامات این اداره در سال ۹۷ افزود: تعداد ۲۸۹ بازدید توسط بازرسان از واحد‌های صنعتی و خدماتی شهرستان انجام شده است. 

وی با اشاره به شکار غیرمجاز در شهرستان پیرانشهر با طبیعتی بکر و گونه‌های متنوع جانوری عنوان کرد: در سال گذشته ۲۷ مورد شکار و صید غیرمجاز کشف و ۶۲ نفر دستگیر شدند. همچنین ۱۹ قبضه سلاح مجاز و ۱۶ رشته تور ماهیگیری و ۲۰ عدد قفس ضبط شد.  رئیس اداره محیط زیست پیرانشهر تصریح کرد: محیط زیست، محیط عمومی و امانتی است که باید برای آیندگان حفظ شود. این هدف تنها با مشارکت عموم مردم و توسعه پایدار این سرمایه محقق می‌شود. 

ایزان در ادامه افزود: با توجه به این‌که پیام سال ۹۸ سازمان محیط زیست کشور، کاهش آلاینده‌ها و پسماند، آسمان آبی و زمین سبز است، یکی از سیاست‌های کلی سازمان، مشارکت عموم مردم در حراست از محیط زیست و اصلاح فرهنگ مردم است. 

ایزان در رابطه با شروع فصل گرما و احتمال آتش‌سوزی افزود: همشهریان عزیز باید در نظر داشته باشند با توجه به شروع فصل گرما و همچنین مستعد شدن شرایط پوشش گیاهی برای آتش‌گرفتن، از برپا کردن آتش بدون حفاظ و به جا گذاشتن زباله‌های پلاستیکی و شیشه‌ای و هرگونه رفتار پرخطر دیگری که احتمال بروز آتش و سوختن مراتع را به دنبال داشته باشد، پرهیز کنند.

این خبر را به اشتراک بگذارید