• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
دو شنبه 27 خرداد 1398
کد مطلب : 59975
+
-

صنعت چرم تبریز؛ نیازمند حمایت

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با اشاره به سابقه درخشان صنعت چرم تبریز در اقتصاد ایران گفت: این صنعت سودآور هم‌اکنون نیازمند حمایت‌های ویژه و اساسی است. به گزارش ایرنا، «محمدحسین فرهنگی» در جمع نمایندگان تشکل‌های صنعت چرم آذربایجان شرقی افزود: دستگاه‌های اجرایی و نظام بانکی کشور باید تمام تلاش خود را برای تامین تسهیلات مورد نیاز تولیدکنندگان صنعت چرم به کار بگیرند.

وی اظهار کرد: تخصیص وام‌های اشتغال پایدار به صنعت چرم تبریز از جمله این تسهیلات است. باید بررسی شود که چقدر از این وام‌ها به صنعت چرم و صنایع وابسته پرداخت شده، البته مسلم است که تاکنون این وام‌ها بسیار ناچیز بوده است.فرهنگی از تشکل‌های صنفی صنعت چرم درخواست کرد برای دریافت حمایت‌های مالی و تسهیلات، مطالبات خود را به صورت مستمر از مراجع مربوطه پیگیری کنند. 

وی موانع پیش روی توسعه صنعت چرم را متفاوت و متعدد خواند و گفت: لازم است برای رفع این معضلات فعالان این صنعت اعم از اتحادیه‌های صنفی، تشکل‌های داخلی و تولیدکنندگان برای برندسازی و ایجاد بازارهای جدید داخلی و خارجی تلاش کنند. فرهنگی با بیان این‌که کالاهای خارجی با برند‌سازی می‌توانند درآمدهای زیادی داشته باشند، یادآوری کرد: باید توجه داشت که برند نشان‌دهنده کیفیت بالای یک محصول است و از سوی دیگر می‌تواند باعث در اختیار گرفتن بازارهای مختلف شود.

نماینده تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: به دلیل نبود تحرک کافی در فعالان صنعت چرم، بخش اندکی از اعتبارات مربوط به وام‌های اشتغال پایدار به این صنعت اختصاص می‌یابد. فرهنگی گفت: به عنوان مثال، اگرچه استاندارد و راحتی کفش چرم الزام مهمی است، باید به طراحی، مدل و زیبایی نیز توجه شود. بیشتر تولیدکنندگان این عرصه تنها به راحتی کفش توجه می‌کنند.

وی ادامه داد: هرچه صادرکننده در بخش چرم و کفش بر صنایع پایین‌دست و صادرات محصولات نیمه‌تمام تمرکز کند، منافع اقتصادی کمتری به دست می‌آید. می‌توان با انجام عملیات تکمیلی و ارائه محصولات کامل، محصولات باکیفیت چرم را تولید و صادر کرد. عضو هیات‌رئیسه کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و اجرای سیاست‌های اصل ۴۴ قانون اساسی در مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که تولیدکنندگان صنعت چرم اقدامات محوری و اساسی برای بازاریابی انجام نمی‌دهند، افزود: در تولید کفش چرم توجه چندانی به ظاهر این محصول نمی‌شود که با ایجاد تغییرات در نوع بازاریابی می‌توان در این زمینه نیز به موفقیت‌هایی دست یافت.

این خبر را به اشتراک بگذارید