• جمعه 30 شهریور 1403
  • الْجُمْعَة 16 ربیع الاول 1446
  • 2024 Sep 20
دو شنبه 27 خرداد 1398
کد مطلب : 59960
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/BZKW
+
-

امسال ۶۵ هزار تن گندم و کلزا در مینودشت برداشت می‌شود


مدیر جهاد کشاورزی مینودشت در شرق گلستان بیان کرد: امسال از ۱۵ هزار و ۳۳۷ هکتار سطح کشت قابل برداشت گندم و 5 هزار و ۸۷۹ هکتار سطح قابل برداشت دانه روغنی کلزا در مجموع ۶۵ هزار تن محصول برداشت می‌شود.

«خلیل شایستگان» در گفت‌وگو با ایرنا اظهار کرد: فصل برداشت دانه روغنی کلزا در مینودشت از ۲۲ اردیبهشت امسال آغاز و تاکنون 3 هزار و ۴۲۰ هکتار آن معادل ۵۸ درصد مزارع درو شده است.

وی پیش‌بینی امسال تولید کلزا در مینودشت را افزون بر ۱۰ هزار تن با میانگین هر هکتار 7/1 تن اعلام کرد و افزود: از سطح مزارع برداشت شده تاکنون 4 هزار و ۶۷۱ تن دانه روغنی کلزا به 3 مرکز خرید دولتی و بخشی نیز به مراکز خصوصی یا مستقیم به کارخانه‌های روغن‌کشی استان تحویل داده شده است.

شایستگان درخصوص برداشت گندم در مینودشت نیز گفت: امسال سطح قابل برداشت این محصول در شهرستان ۱۵ هزار و ۳۳۷ هکتار با پیش‌بینی تولید ۵۵ هزار تن است که برداشت آن از ۱۳ خرداد شروع شده است.

این مسئول میانگین برداشت گندم در هر هکتار را 5/3 تن اعلام و تصریح کرد: از زمان شروع برداشت گندم تاکنون 5 هزار و ۱۵ هکتار معادل ۳۳ درصد برداشت شده است.
 ۷۷۳ تن محصول به 5 مرکز خرید دولتی تحویل داده و بقیه نیز توسط بخش خصوصی خریداری شده است.

به گفته مدیر جهاد کشاورزی مینودشت امسال قیمت تضمینی خرید هر کیلوگرم گندم ۱۷ هزار ریال و هر کیلوگرم دانه روغنی کلزا افزون بر ۳۴ هزار ریال اعلام شده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید