• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
دو شنبه 27 خرداد 1398
کد مطلب : 59947
+
-

مراقب نامهربانی خزر باشیم


 خزر مهم‌ترین جاذبه گردشگری شمال کشور است و مهم‌ترین برند صنعت توریسم این خطه محسوب می‌شود. این عرصه وسیع آبی همه ساله بیشترین آمار گردشگران را به خود اختصاص می‌دهد.

به گزارش ایرنا، همه ساله به دلیل رعایت نکردن نکات ایمنی هنگام شنا از سوی گردشگران شاهد غرق شدن افراد در بزرگ‌ترین دریاچه جهان هستیم که کاهش این تلفات جانی فقط در گرو رعایت نکات ایمنی و هشدارهای گروه‌های نجات غریق در سواحل خزر است.

 مناطق خطرآفرین آب‌های ساحلی بندر آستارا سال گذشته 8 نفر را در خود غرق کرد و به تازگی جان یک نوعروس را گرفت. چندی پیش نوجوان ۱۷ساله‌ای در یکی از نقاط خطرآفرین آب‌های ساحلی تالش غرق شد.

 یک مربی شنا گفت: دریا نه تنها برای افراد بدون مهارت بلکه برای ماهرترین شناگران نیز خطر دارد. با اندکی غفلت و نفوذ ترس به دل شناگر، امواج بی‌رحم با دور کردن مهمان خود از ساحل، او را به چنگ می‌آورند و جایی که فریادش به گوش کسی نرسد، کارش را تمام می‌کنند.

«تابان هاشم‌نیا» افزود: هول و هراس غرق شدن باعث دست و پا زدن بی‌جا و خستگی عضلات می‌شود و سپس با فرورفتن تدریجی بدن در آب و نبود امکان تنفس، جان شناگر به خطر می‌افتد. 

همه شناگران باسابقه هم ممکن است این لحظات سخت را تجربه کرده‌ باشند. گردشگران عادی و فاقد مهارت شنا، باید احتیاط بیشتری کنند و هرگز از محدوده کم‌عمق طرح‌های سالم‌سازی دریا خارج نشوند.

معاون امور سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار آستارا نیز گفت: ستاد ساماندهی سواحل این شهرستان از مدت‌ها قبل از آغاز فعالیت طرح‌های ساحلی، تابلوهای شناممنوع و مناطق خطرآفرین نوار ساحلی را در نقاط لازم نصب کرده، اما باز هم برخی گردشگران بدون اعتنا به هشدارها، جان خود را به خطر می‌اندازند و با وجود نجات ده‌ها نفر توسط عوامل نجات غریق، متاسفانه دریا باز هم قربانی می‌گیرد.

«سامان سامانیان» از شهروندان و گردشگران خواست احتمال خفگی در دریا را جدی بگیرند و با به خطر انداختن جان خود، خاطره‌ای تلخ برای خانواده‌های خود رقم نزنند.

این خبر را به اشتراک بگذارید