• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
دو شنبه 27 خرداد 1398
کد مطلب : 59958
+
-

دستگاه‌های متولی مراقب حریق در آشوراده باشند


 فرماندار شهرستان بندرترکمن با اشاره به افزایش دما و احتمال وقوع حریق در مراتع و علفزارهای آشوراده به دستگاه‌های متولی این جزیره برای آمادگی در برابر آن هشدار داد.

به گزارش ایرنا «الیاس هیوه‌چی» در دیدار با پرسنل محیط‌زیست بندرترکمن گفت: پوشش گیاهی و درختچه‌ای جزیره آشوراده به عنوان زیستگاه ارزشمند پرندگان بومی و مهاجر و بخشی از پناهگاه حیات‌وحش میانکاله باید حفظ شود و از هرگونه آسیب محفوظ بماند.

وی بیان کرد: اداره منابع طبیعی بندرترکمن و محیط‌زیست مازندران به عنوان متولی این جزیره باید پیش‌بینی‌های لازم برای وقوع هرگونه حریق احتمالی در جزیره آشوراده انجام دهند تا در مواقع بحرانی فرصت طلایی مهار حریق به بهانه نبود تجهیزات از دست نرود.

هیوه‌چی ادامه داد: صرف هزینه برای فرهنگ‌سازی و آموزش، سرمایه‌گذاری پرسود در همه بخش‌ها از جمله محیط‌زیست و منابع طبیعی است که دستگاه‌های دخیل در این موضوع باید از ظرفیت‌های مردمی برای پاسداشت طبیعت آشوراده استفاده کنند.

فرماندار بیان کرد: همگام کردن مردم برای حفظ محیط‌زیست و زیستگاه‌های ارزشمندی مانند جزیره آشوراده مانع از بروز آسیب‌های بیشتر به این جزیره بکر و منحصر‌به‌فرد دریای خزر می‌شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید