• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
دو شنبه 27 خرداد 1398
کد مطلب : 59953
+
-

دقت در نوبت‌بندی آب مزارع پایین‌دست صومعه‌سرا

سرپرست فرمانداری صومعه‌سرا بیان کرد: در مدیریت نوبت‌بندی آب کشاورزی باید دقت بیشتری انجام شود تا مزارع پایین‌دست شهرستان با آسیب کمتری مواجه شوند.

به گزارش ایرنا «سیدجلال سیدمحمدی» در نشست با مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گیلان عمده‌ترین مساله شهرستان در این حوزه را ساماندهی رودخانه‌ها دانست. وی بیان کرد: علی‌رغم کارهای خوبی که برای ساماندهی رودخانه‌ها انجام شده ولی در برخی محل‌ها که با تهدید سیلاب مواجهیم نیاز به ایمن‌سازی وجود دارد و انتظار داریم در این زمینه توجه بیشتری شود. 

سرپرست فرمانداری ادامه داد: در زمینه آب کشاورزی مشکلاتی وجود دارد و اگرچه آب جاری در کانال‌ها حجم تقریبا مناسبی دارد، ولی به دلیل قرار داشتن در انتهای مسیر و کنترل‌نشدن میزان مصرف در بالادست در برخی نقاط با مشکل مواجهیم که نگرانی کشاورزان را به دنبال داشته است. 

سیدمحمدی برپا کردن ایستگاه‌های پمپاژ، اعمال تهاتر بدهی برق، تنظیم دبی آب ورودی به شهرستان، لایروبی کانال‌ها و نهرهای آب‌رسان، بازسازی و مرمت سردهنه‌های آسیب‌دیده در سیل اخیر، تامین اعتبار برای تسهیل امور حقوقی رفع تصرف اراضی، رفع مشکل چاه کتمجان و لایروبی رودخانه کسما را از دیگر مسائل شهرستان ذکر کرد.

این خبر را به اشتراک بگذارید