• جمعه 6 مهر 1403
  • الْجُمْعَة 23 ربیع الاول 1446
  • 2024 Sep 27
دو شنبه 27 خرداد 1398
کد مطلب : 59946
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/kvJK
+
-

15 نیروگاه به ظرفیت برق خوزستان اضافه می‌شود

مدیرکل جذب سرمایه‌گذاری استانداری: این نیروگاه‌ها در مرحله اجرا، احداث یا صدور مجوز هستند

مدیرکل جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری خوزستان گفت: 15 طرح نیروگاهی در استان در مرحله اجرا، احداث و یا صدور مجوز هستند. «رضا قیصی‌پور» در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: اگر این طرح‌ها راه‌اندازی شوند، 9۴۶۴ مگاوات ظرفیت تولید دارند.

وی افزود: در سال ۱۳۹۷ مجموع تولید برق استان 7۲۲۸ مگاوات بود اما میزان نیاز استان به برق 8۲۵۳ مگاوات بود و برای جبران این کمبود ۱۰۲۵ مگاوات را از شبکه‌های برق کشوری دریافت کردیم. قیصی‌پور بیان کرد: به طور کلی، طرح‌های نیروگاهی استان ۱۵ طرح است که از این تعداد 4 نیروگاه پیشرفت فیزیکی دارند و ۱۱ نیروگاه به دلیل عدم تامین مالی، اخذ مجوزهای لازم و مشکلات ارزی پیشرفت بسیار کمی دارند و در مرحله پیگیری هستند.

مدیرکل جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری خوزستان به ظرفیت ۱۳ هزار و ۳۵۶ مگاواتی قدرت منصوبه یا ظرفیت اسمی حوزه برق استان اشاره کرد و گفت: در این حوزه، خوزستان رتبه اول را در کشور دارد. همچنین در زمینه ظرفیت منصوبه پست‌های انتقال و فوق توزیع برق رتبه دوم کشور را داریم. در حوزه ظرفیت طول خطوط انتقال و توزیع برق هم با 8۷۲۱ کیلومتر مدار در رتبه ششم کشور هستیم. این مسئول در پایان سخنانش گفت: سال گذشته از صنایعی مثل پتروشیمی آبادان، پتروشیمی فجر و توسعه نیشکر که برق تولید می‌کنند، ۳۳۶ واحد برق گرفته شد.

این خبر را به اشتراک بگذارید