• شنبه 27 مرداد 1403
  • السَّبْت 11 صفر 1446
  • 2024 Aug 17
دو شنبه 27 خرداد 1398
کد مطلب : 59899
+
-

کودک آزاری و همسرآزاری؛ بیشترین موارد مراجعه به اورژانس اجتماعی

معاون بهزیستی لرستان گفت: بیشتر تماس‌های گرفته شده با اورژانس اجتماعی استان در سال جاری مربوط به کودکان کار و خیابانی، همسرآزاری و کودک‌آزاری بوده است. به گزارش ایرنا، «سلمان کریمیان» بیان کرد: سال گذشته 5۸۸۰ تماس با اورژانس اجتماعی لرستان برقرار شد که اختلافات حاد خانوادگی، کودک‌آزاری و همسرآزاری بیشترین موارد آنها بودند.

کریمیان گفت: وضعیت مراجعه‌کنندگان به اورژانس اجتماعی تا ۲ سال توسط مددکاران پیگیری می‌شود و بعد از آن اگر با مشکلی مواجه شوند، می‌توانند دوباره به این اورژانس مراجعه و از خدمات مشاوره‌ای استفاده کنند.وی افزود: همسران، کودکان، زنان و دختران در معرض آسیب‌های اجتماعی، متقاضیان طلاق، افرادی که قصد خودکشی دارند و سایر افرادی که در شرایط بحرانی زندگی قرار دارند، از گروه‌های هدف مراکز مشاوره بهزیستی هستند.

معاون بهزیستی لرستان عنوان کرد: مداخله و مشاوره تلفنی در بحران‌های فردی، خانوادگی و اجتماعی (همسرآزاری، خشونت‌های خانگی و غیره)، مداخله روانی و اجتماعی در محل بحران از طریق خدمات تخصصی مددکاری - روانشناسی و ارائه خدمات اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی از طریق تیم‌های خدمات سیار مرکز اورژانس اجتماعی از جمله خدمات مراکز مشاوره است.

به گفته این مسئول، اورژانس اجتماعی یکی از برنامه‌هایی است که برای حل مشکلات مردم توسط دفتر امور آسیب‌دیدگان سازمان بهزیستی در حال اجراست. معاون بهزیستی لرستان گفت: این برنامه تلفیقی از مداخله در بحران فردی، خانوادگی و اجتماعی (‌مرکز اورژانس اجتماعی)، خط تلفن ۱۲۳، تیم سیار اورژانس و پایگاه خدمات اجتماعی است که در مرحله اول با هدف توانمندسازی اجتماع‌محور در سکونتگاه‌های غیررسمی تدوین شده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید