• جمعه 6 مهر 1403
  • الْجُمْعَة 23 ربیع الاول 1446
  • 2024 Sep 27
دو شنبه 27 خرداد 1398
کد مطلب : 59855
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/wLOg
+
-

27 محله لرستان بازآفرینی می‌شوند

معاون استاندار: برای اجرای طرح‌های بازآفرینی و ساماندهی مناطق حاشیه‌نشین استان ۴۳ میلیارد تومان در سال جاری اختصاص یافته است

عمران
27 محله لرستان بازآفرینی می‌شوند

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان گفت:پیرو برنامه دولت برای بازآفرینی سالانه ۲۷۰ محله، ۲۷ محله استان لرستان نیز در دستور کار قرار دارد که سند بازآفرینی آن تدوین شده است. «احمد مرادپور» در گفت‌وگو با ایرنا افزود: اعتبار امسال برای اجرای طرح‌های بازآفرینی ۴۳ میلیارد تومان بوده که تاکنون ۲۰ درصد از این مبلغ تخصیص یافته است.

وی ادامه داد: سال گذشته نیز سهم لرستان ۸ میلیارد تومان بود که در این زمینه ۱۸ میلیارد تومان قرارداد به پیمانکاران ابلاغ شد.وی با بیان این‌که در قالب طرح‌های بازآفرینی شهری اقدام مشترک دستگاه‌های مختلف با محوریت راه و شهرسازی انجام می‌شود، ادامه داد: هدف اصلی طرح بازآفرینی شهری افزایش کیفیت زندگی در مناطق حاشیه‌ای و آسیب‌دیده بوده و نخستین اقدام در این محلات بازسازی است.

مرادپور گفت: ۱۶ درصد محدوده شهری استان را بافت‌های فرسوده تشکیل می‌دهد که ۳۵ درصد جمعیت شهری در آنها ساکن هستند. معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان اظهار کرد: در بازآفرینی، بافت‌های ناکارآمد شهرهای خرم‌آباد، بروجرد و دورود مطالعات مصوب داشتند و بعدا شهرهای الیگودرز و کوهدشت هم به آنها اضافه شدند.

این خبر را به اشتراک بگذارید