• جمعه 6 مهر 1403
  • الْجُمْعَة 23 ربیع الاول 1446
  • 2024 Sep 27
دو شنبه 27 خرداد 1398
کد مطلب : 59942
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/9ZxY
+
-

70 سایت دفن زباله در ایلام مجوز ندارند

مدیرکل حفاظت محیط زیست ایلام: در استان ایلام 110 سایت دفن زباله و پسماند وجود دارد

مدیرکل حفاظت محیط زیست ایلام گفت: یکی از اصلی ترین مشکلات در حوزه محیط زیست استان وجود سایت‌های دفن زباله غیر مجاز است. به طوری که هم اکنون 70 سایت دفن زباله و پسماند در استان مجوز ندارند. «اسدالله هاشمی» در گفت‌وگو با ایرنا با بیان اینکه میزان تولید پسماندهای عفونی استان ایلام 200 تن است، اظهار کرد: همه مسئولان مراکز درمانی دولتی و خصوصی باید تا پایان تیرماه سال جاری مراکز درمانی تحت فعالیت خود را به دستگاه های بی خطر ساز پسماندهای بیمارستانی مجهز کنند. در غیر این صورت با آنها برخورد جدی می شود.

وی تاکید کرد: با توجه به اینکه پسماند و پساب های بیمارستانی و مراکز درمانی به ویژه پسماندهای عفونی خطرآفرین هستند، باید همه این مراکز به دستگاه های بی خطرساز مجهز شوند. هاشمی گفت: با هرگونه اهمال‌کاری شرکت های پیمانکاری که عملیات های بی خطرسازی پسماندهای بیمارستانی و صنعتی را بر عهده دارند، برخورد جدی می‌شود و در صورت صلاحدید از ادامه فعالیت آنها جلوگیری می شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست ایلام ادامه داد: وجود پسماندها در استان ایلام یک معضل و مشکل اساسی است و یکی از نیازهای استان ایجاد سایت برای پسماندهای ویژه چون پسماندهای شیمیایی، بیمارستانی و باطری های موبایل و ماشین است که ایلام فاقد این گونه سایتی است.

هاشمی در مورد وضعیت تولید پسماند و زباله در استان ایلام هم افزود: میانگین تولید پسماند و نخاله ساختمانی استان ایلام 700 تن در شبانه روز است که از این مقدار سهم جوامع شهری 500 و مناطق روستایی 200 تن است و در خود شهر ایلام نیز طی 24 ساعت بین 200 تا 220 تن زباله و نخاله ساختمانی تولید می شود.


وجود 110 سایت دفن زباله و پسماند در ایلام

این مسئول گفت: در استان ایلام 110 سایت دفن زباله و پسماند وجود دارد که از این تعداد سایت 40 مورد آن دارای مجوز قانونی برای تخلیه پسماند و مابقی فاقد مجوز هستند که باید از ریختن زباله در این اماکن با توجه به بروز مخاطرات زیست محیطی برای منطقه جلوگیری و اعمال قانون شود.

هاشمی در مورد رصد واحدهای آلاینده نیز یادآور شد: به صورت لحظه ای واحدهای صنعتی از لحاظ تولید آلاینده های زیست محیطی کنترل و نظارت و پایش می شوند و به طور مداوم میزان آلودگی موجود در آب، خاک و هوای استان به ویژه مناطق پیرامون و پایین دست این صنایع بزرگ بررسی و پایش می شود.وی افزود: سنجنده‌های آنلاین پساب و پسماندهای واحدهای صنعتی وآلودگی های ناشی از فعالیت این واحدها را بررسی و پایش می کنند و با برخی واحدها مانند شرکت پالایش گاز ایلام به علت تولید آلودگی های زیست‌محیطی برخورد شده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست ایلام درباره ایجاد تصفیه خانه در بالادست سد ایلام هم گفت: اداره کل حفاظت محیط زیست استان ایلام به طور جدی با ایجاد تصفیه خانه در بالادست سد چم گردلان برای روستاهای جعفرآباد و میدار به علت آلودگی های زیست محیطی آتی مخالف است و مجوز احداث تصفیه خانه به امورآب روستایی در بالادست سد نمی‌دهد.

این خبر را به اشتراک بگذارید