• شنبه 27 مرداد 1403
  • السَّبْت 11 صفر 1446
  • 2024 Aug 17
دو شنبه 27 خرداد 1398
کد مطلب : 59938
+
-

توانمندسازی ۱۵ هزار زن خودسرپرست ایلامی

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری ایلام گفت: فاز نخست طرح توانمندسازی اقتصادی ۱۵ هزار زن خود سرپرست ایلامی اجرا می‌شود. «مریم شادیوند‌» در گفت‌و‌گو با تسنیم اظهار کرد: این طرح برگرفته از الگوی نوین طرح توسعه مشاغل خانگی است که در آن 3 فاز بررسی اولویت و پتانسیل منطقه، توانمندسازی متقاضیان و اتصال به بازار پیش‌بینی شده است.

وی افزود: کارفرمای اصلی این طرح معاونت امور زنان و خانواده ریاست‌جمهوری است و مدیرکل بانوان و خانواده در استان کارفرمای استانی و بازوی نظارتی این معاونت است. 2 نهاد حمایتی کمیته امداد امام خمینی(ره ) و اداره کل بهزیستی استان نیز در شناسایی افراد واجد شرایط همکاری می‌کنند.

شادیوند گفت: پایش مستمر طرح به صورت تخصصی بر عهده اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی است که تحت نظارت مدیریت امور بانوان حسن اجرای آن به وسیله مجری (جهاد دانشگاهی) مورد رصد قرار می‌گیرد. وی ادامه داد: جهاد دانشگاهی با توجه به تجربیات به دست آمده از طرح پایلوت، چالش‌ها و فرصت‌های پیش رو در طرح جدید را به خوبی می‌شناسد و جای امیدواری است که این طرح به خوبی اجرا شود. مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری تاکید کرد: امیدواریم با اجرای این طرح بتوانیم زمینه‌ توجه بیشتر و بهتر به زنان در معرض آسیب و یک الگوی اثربخش در ایجاد اشتغال پایدار برای این قشر از جامعه فراهم کنیم.

این خبر را به اشتراک بگذارید