• جمعه 6 مهر 1403
  • الْجُمْعَة 23 ربیع الاول 1446
  • 2024 Sep 27
دو شنبه 27 خرداد 1398
کد مطلب : 59929
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/VG8O
+
-

رشد 13 درصدی کشف کالاهای قاچاق در استان

دبیر شورای مبارزه با قاچاق کالا و ارز لرستان از رشد 13 درصدی کشف کالای قاچاق در این استان خبر داد. به گزارش ایسنا، «احمد مجدیان» در جلسه مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان اظهار کرد: سال گذشته، با توجه به شرایط خاص کشور، سالی پرکار داشتیم چراکه تحریم‎های ظالمانه آمریکا آغاز و بخشی از آن مربوط به قاچاق کالا با هدف تخریب زیرساخت‎های تولید بود.

وی با بیان این‌که ارزش کالاهای مکشوفه در سال گذشته 105 میلیارد تومان بود، افزود: این آمار نسبت به سال قبل از آن که 92 میلیارد تومان بود، حدود 13 درصد افزایش را نشان می‎دهد. مجدیان گفت: همچنین تعداد متهمان 12 درصد و باندهای متلاشی‌شده در این مدت 43 درصد رشد داشته است.

دبیر شورای مبارزه با قاچاق کالا و ارز لرستان با بیان این‌که امسال تغییر رویکردی در سطح عرضه داشته و به سازمان صنعت و معدن به عنوان دستگاه کاشف ابلاغ کرده‌ایم، ادامه داد: این روند باید ادامه پیدا کند و ضمن برخورد با عوامل خرد عرضه، با باندهای عمده نیز مقابله شود.

وی با اشاره به این‌که تمرکز روی انبارهایی است که در منطقه وجود دارند، اظهار کرد: در زمینه پیشگیری، با تلاش شرکت پخش فرآورده‎های نفتی، 1760 دستگاه ماشین کشاورزی در اجرای طرح پایش ریزش داشتند. اینها سهمیه را دریافت کرده و مصرف نمی‎کردند، بلکه به صورت آزاد و قاچاق به فروش می‎رساندند که با آنها برخورد شد. مجدیان با تاکید بر این‌که این طرح‎های پایش امسال نیز ادامه خواهند داشت، گفت: طی سال گذشته بیشترین کشفیات مربوط به لوازم خانگی و یدکی، پارچه و تلفن همراه بود.

این خبر را به اشتراک بگذارید