• شنبه 27 مرداد 1403
  • السَّبْت 11 صفر 1446
  • 2024 Aug 17
دو شنبه 27 خرداد 1398
کد مطلب : 59917
+
-

بار مالی الحاق‌های بدون کارشناسی برای اهواز

عضو شورای شهر اهواز: الحاق مناطق به شهر هنر نیست و کسانی که در این زمینه اصرار می‌کنند، باید به منابع ‌مالی آن هم فکر کنند

یک عضو شورای شهر اهواز با اشاره به مشکلات الحاق برخی مناطق به این شهر و کمبود منابع مالی شهرداری گفت: کسانی که در زمینه الحاق برخی مناطق به اهواز اصرار می‌کنند، باید به تامین منابع مالی برای اداره آن هم فکر کنند. به گزارش ایسنا، «محمدجعفر فلسفی» در هشتاد و دومین جلسه علنی شورای شهر اهواز اظهار کرد: در شهر اهواز منطقه بزرگی مانند مهدیس در آذرماه 96 به اهواز تحویل داده شد و رسیدگی به آن در دستور کار شهرداری این شهر قرار گرفت. مهدیس با آن همه مشکلاتش در حالی به شهرداری اهواز واگذار شده که این سازمان در تامین هزینه‌های خود در مانده است.

وی افزود: علاوه بر این، در طرح جامع، محدوده فعالیت‌های‌ شهرداری را افزایش داده‌ایم اما در مقابل آیا به منابع شهرداری چیزی افزوده شده است؟ شهرداری اهواز شاید حدود 100 میلیارد تومان در مهدیس هزینه کرده اما چقدر به درآمد آن افزوده شده است؟ بنابراین تنها الحاق مناطق به شهر هنر نیست. فلسفی گفت: ما الان مجبوریم عوارض را در جای دیگری هزینه کنیم و این باعث می‌شود صدای مردم مناطق شهر دربیاید.  این عضو شورای شهر اهواز بیان کرد: نمایندگان مجلس شورای اسلامی یا استانداری در این زمینه چه اقدامی انجام داده‌اند یا چه منابع مالی به شهرداری اهواز افزوده‌اند؟ ما با این شرایط مدیریت شهری را انجام می‌دهیم.
 

لزوم ساماندهی دستفروشان

این عضو شورای شهر اهواز در بخش دیگری از صحبت‌هایش بر لزوم ساماندهی دستفروشان تاکید کرد و گفت: وجود دستفروشان به یک مساله‌ تبدیل شده است. در شوراهای گذشته در این زمینه اقداماتی انجام شده و حتی شورای تامین مصوباتی داشته است. اعضای شورا باید در این زمینه فکری کنند چون دیگر صدای همه درآمده است.  فلسفی گفت: با فعالیت دستفروشان، کسبه‌ای که مالیات و عوارض پرداخت می‌کنند عملا مراجعه‌کنندگان کمتری دارند و برخی از مردم به خرید از آنها رغبت ندارند. بنابراین کسبه‌ به تدریج از شهر می‌روند که این به صلاح شهر نیست و درآمد شهری ما هم آسیب خواهد دید.
 

قطعی آب در برخی مناطق اهواز

این عضو شورای شهر اهواز در ادامه به قطعی آب در برخی مناطق اهواز هم اشاره‌ کرد و گفت: عمده مشکل مردم اهواز در خصوص آب است. مساله آب مستقیما به اعضای شورا مربوط نمی‌شود، ولی مردم می‌گویند شورا می‌تواند مطالبه کند که درست است. وی تاکید کرد: ما در حال تلاش هستیم اما هنوز جواب لازم را به دست نیاورده‌ایم.


سرقت در‌های منهول‌ها

فلسفی گفت: سرقت در‌ های منهول‌ها (فاضلاب‌) هم یکی دیگر از مسائل و مشکلات شهر اهواز است.  وی ادامه داد: جای تعجب دارد که در بازه زمانی یک هفته پس از سیل، تنها در مرکز شهر 56 در ِ منهول سرقت شد. فلسفی افزود: درهای منهول‌ها قیمت خوبی دارند و با توجه به شرایط اقتصادی موجود،  انگیزه سارقان برای سرقت آنها بیشتر شده است که باید در این زمینه فکری شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید