• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
دو شنبه 27 خرداد 1398
کد مطلب : 59915
+
-

تولید 2 برابری پیله ابریشم

مدیر جهاد کشاورزی شیروان گفت: تولید پیله ابریشم در این شهرستان امسال نسبت به سال قبل، ۱۰۰ درصد افزایش داشته است. به گزارش ایرنا «رمضان امان‌زاده» با اشاره به پایان برداشت پیله ابریشم در چند روز اخیر اظهار کرد: امسال 5/2تن پیله ابریشم در این شهرستان تولید شد که پارسال این میزان هزار و ۲۲۰ کیلوگرم بود. 

وی با بیان این‌که از ابتدای اردیبهشت‌ماه تخم نوغان بین نوغانداران این شهرستان توزیع شده، گفت: امسال ۱۷۴ جعبه تخم نوغان در این شهرستان توزیع شده که این میزان نسبت به ۱۰۱ جعبه توزیعی سال قبل ۷۰ درصد رشد داشته است. امان‌زاده شمار شاغلان بخش نوغانداری این شهرستان در سال گذشته را ۶۰ نفر و امسال را ۸۰ نفر عنوان کرد و افزود: برای ایجاد ۶ فقره نهالستان در حال مکان‌یابی هستیم و ۶ فقره پرونده تسهیلاتی نیز در راستای تهیه تلمبار مناسب به شکل پایلوت در روستای فجرآباد بخش مرکزی شیروان داده می‌شود. 

وی افزود: پرورش کرم ابریشم و نوغانداری به عنوان یک شغل جانبی حوزه کشاورزی، می‌تواند به احیای این صنعت دیرینه و به رونق و ارتقای اقتصادی خانواده با هزینه بسیار پایین کمک کند. محصول اصلی حاصل از پرورش کرم ابریشم نخ ابریشمی است که در ایران بیش از ۹۵ درصد آن در تولید فرش به کار می‌رود. نخ ابریشمی به علت نرمی، شفافیت، ظرافت و استحکام فوق‌العاده‌اش گرانبهاترین الیاف‌ شمرده می‌شود. 

این خبر را به اشتراک بگذارید