• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
دو شنبه 27 خرداد 1398
کد مطلب : 59846
+
-

موافقت با ساخت شهر فرودگاهی مشهد

استاندار خراسان رضوی: با موافقت وزیر راه و شهرسازی، فرودگاه جدید مشهد در قالب «شهر فرودگاهی» ساخته می‌شود

استاندار خراسان رضوی گفت: با موافقت وزیر راه و شهرسازی، فرودگاه جدید مشهد در قالب «شهر فرودگاهی» ساخته می‌شود. به گزارش تسنیم، «علیرضا رزم‌حسینی» در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان که با حضور معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور برگزار شد، اظهار کرد: باید در مسیر استفاده از ظرفیت‌های داخلی استان به‌منظور توسعه اقتصادی و فرهنگی قدم برداریم و این مهم با توجه به تحریم‌های ظالمانه اهمیتی مضاعف دارد. 

وی ادامه داد: در مدل مثلث توسعه اقتصادی که تاکنون خوشبختانه نتایج مثبتی را به بار آورده باید بتوانیم از ظرفیت و توان بخش خصوصی به درستی استفاده کنیم. استاندار خراسان رضوی افزود: یکی از مهم‌ترین اولویت‌هایی که در استان دنبال می‌کنیم بهبود و ارتقای فضای کسب‌وکار است. در حال حاضر براساس آمارها، میزان سپرده‌های بانکی در استان 90 هزار میلیارد تومان است و باید با استفاده از این منابع در مسیر توسعه اقتصادی استان با رویکرد توسعه متوازن قدم برداریم. 

رزم‌حسینی با اشاره به این‌که باید از ظرفیت‌های معین‌های اقتصادی استان خراسان رضوی نیز در این مسیر و به‌ویژه توسعه روستایی بهره بگیریم، گفت: خوشبختانه طرح همیاران آب در استان با هدف مقابله با بحران کم‌آبی آغاز شده است. برای عملیاتی شدن انتقال آب از چابهار به شرق کشور نیز یک شرکت سرمایه‌گذاری راه‌اندازی شده است. وی تصریح کرد: همچنین با هدف ساماندهی حاشیه شهر مشهد درصددیم با همکاری آستان قدس رضوی، شهرداری مشهد و بخش خصوصی 10 هزار و 500 واحد را در این مناطق بسازیم تا مشکلات سکونتگاه‌های غیررسمی استان به حداقل برسد. 

استاندار خراسان رضوی توضیح داد: برنامه‌ریزی لازم برای جابه‌جایی فرودگاه شهید هاشمی‌نژاد مشهد و ساخت فرودگاه جدید این شهر در قالب شهر فرودگاهی با سرمایه‌گذاری و آورده بخش خصوصی در حال انجام است و موافقت‌های وزیر راه و شهرسازی نیز در این باره گرفته شده است. 


 

این خبر را به اشتراک بگذارید