• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
دو شنبه 27 خرداد 1398
کد مطلب : 59890
+
-

۳۰ درصد مدارس خراسان رضوی استحکام ندارند

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: ۳۰ درصد مدارس استان از استحکام کافی برخوردار نیستند و باید مورد توجه قرار بگیرند. به گزارش تسنیم «قاسمعلی خدابنده» اظهار کرد: برای یک تربیت کیفی و اثرگذار باید نیروی انسانی، فضا، تجهیزات، امکانات و محتوای آموزشی و پرورشی مورد توجه قرار بگیرد و توجه به این عوامل بسیار حائز اهمیت است. 

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: بیش از 35 درصد مدارس استان خراسان رضوی توسط خیران استان ساخته شده‌اند که جای تقدیر دارد. خدابنده بیان کرد: با توجه به این‌که رویکرد آموزش در دنیا به سمت کارآفرینی، تولید و اشتغال تغییر کرده است، ما نیز باید در ساخت و سازها به سمت افزایش کمی و کیفی هنرستان‌ها و کارگاه‌ها گام برداریم. تجهیز هنرستان‌ها بسیار مهم است تا هنرجویان با فراگرفتن دانش فنی و مهارتی به سمت تولید و اشتغال‌زایی حرکت کنند. 

وی افزود: در استان بیش از 4 هزار انسان نیک‌اندیش و خیر در مجمع خیران مدرسه‌ساز خراسان رضوی ثبت‌نام کرده‌اند و عضو هستند. حضور جوانان خیر در این مجمع نشان از نهادینه شدن فرهنگ خیرخواهی و مشارکت در امور عام‌المنفعه را دارد.مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی تصریح کرد: در حال حاضر نزدیک به 500 پروژه در آموزش و پرورش استان در حال ساخت است. 

این مسئول گفت: میانگین سرانه فضای آموزشی استان به ازای هر دانش‌آموز 2/4متر‌مربع، در کشور 2/5 مترمربع و در دنیا 8 متر‌مربع است. اگر قرار است استان خراسان رضوی به میانگین کشوری برسد باید نزدیک به یک میلیون و 230 هزار متر‌مربع به فضای آموزشی استان اضافه کنیم. این هدف بزرگ و مهم جز با توجه بیشتر دولت و مسئولان و تلاش و همت خیران مدرسه‌ساز استان محقق نخواهد شد.

این خبر را به اشتراک بگذارید