• چهار شنبه 19 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 29 شوال 1445
  • 2024 May 08
دو شنبه 27 خرداد 1398
کد مطلب : 59893
+
-

مسابقات اسب دوانی شمال‌غرب کشور در زنجان

ورزشی
مسابقات اسب دوانی شمال‌غرب کشور در زنجان

رئیس اداره ورزش و جوانان سلطانیه گفت: طبق برنامه‌‌ریزی، مسابقات اسب‌دوانی منطقه شمال غرب کشور به میزبانی این شهرستان تیر امسال با حضور ورزشکاران علاقه‌‌مند برگزار می‌شود. 

بهزاد جعفری در گفت‌وگو با ایرنا بیان کرد: سلطانیه از جمله شهرهای مهم تاریخی استان زنجان است که علاوه بر آثار متعدد تاریخی به‌ ویژه گنبد جهانی، ظرفیت‌های بی‌شمار دیگری در حوزه‌های مختلف ورزش دارد. سرمایه‌گذاری در این حوزه آثار و نتایج بهینه‌ای به دنبال خواهد داشت. 

وی توضیح داد: بر این اساس هر سال مسابقات اسب‌دوانی به صورت منظم در ۲ بخش بهاره و پاییزه برگزار می‌شود. این رخداد مهم در سال جاری موجب پویایی و رونق این ورزش مفرح بین علاقه‌مندان و دیگر ورزشکاران می‌شود. 

رئیس اداره ورزش و جوانان سلطانیه افزود: طبق تمهیدات اندیشیده‌شده با همکاری اداره‌های کل ورزش و جوانان استان و منابع طبیعی زمینه برگزاری هرچه بهتر این رویداد ورزشی در سلطانیه فراهم شده است. 

جعفری یادآور شد: یکی از اهداف مهم برگزاری مسابقات اسب‌دوانی شمال غرب کشور در سلطانیه توسعه روزافزون گردشگری این منطقه است. تحقق این مهم به طور غیرمستقیم در اقتصاد شهر بسیار تأثیرگذار خواهد بود. 

وی گفت: این رشته ورزشی در استان‌های شمالی به‌ ویژه گلستان بیش از همه رونق دارد و هر سال بسیاری از ورزشکاران در مسابقات اسب‌دوانی شرکت می‌کنند. براساس اعلام مسئولان ورزشی استان، مسابقات اسب‌دوانی شمال غرب کشور ۱۴ تیر امسال به میزبانی زنجان برگزار می‌شود. 

این خبر را به اشتراک بگذارید