• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
دو شنبه 27 خرداد 1398
کد مطلب : 59823
+
-

مصرف آب در قزوین؛ بالاتر از میانگین کشوری

سرانه مصرف روزانه آب در جهان ۱۳۵ لیتر در ایران ۱۵۰ لیتر و در قزوین ۱۸۰ لیتر است

مصرف آب در قزوین؛ بالاتر از میانگین کشوری

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست قزوین گفت: مصرف سرانه آب برای هر فرد در طول شبانه‌روز در استان قزوین بالاتر از میانگین کشوری است از این رو برای کاهش آن باید اقدامات لازم را به کار بست. 

به گزارش ایرنا، حسن پسندیده در همایش ملی محیط‌زیست، مشارکت فرهنگی و اجتماعی اظهار کرد: میزان سرانه مصرف آب در جهان ۱۳۵ لیتر در طول شبانه‌روز است که این رقم در کشور ما ۱۵۰ لیتر و در استان قزوین به ۱۸۰ لیتر رسیده است. 

وی به افزایش سرانه مصرف انرژی در کشور اشاره کرد و افزود: میانگین مصرف برق در کشورهای اروپایی ۹۰۰ کیلووات است که این رقم در ایران به ۲ هزار و در قزوین به 1700 کیلووات می‌رسد. 

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست قزوین مدیریت پسماند و بازیافت زباله را از مبدا بسیار مهم ارزیابی کرد و توضیح داد: میزان بازیافت زباله در ایران پایین‌تر از 5 درصد است. این رقم در کشورهای توسعه افته بالای ۸۵ درصد است و ما باید در این زمینه اقدامی جدی انجام دهیم. 

پسندیده حفظ محیط‌زیست و مدیریت پسماند را در روستاها برعهده دهیاری‌ها دانست و تصریح کرد: اولویت اول تفکیک زباله از مبدا است و دهیاری‌ها باید برای حفظ محیط‌زیست در روستاها کوشا باشند. 

وی نقش باغستان سنتی قزوین را در حفظ اقلیم و آب‌وهوای شهر بسیار مهم ارزیابی کرد و گفت: باغستان سنتی به عنوان ریه‌های طبیعی این شهر در حفظ محیط‌زیست و سالم‌سازی هوا نقش مهمی ایفا می‌کند و همه مسئولان برای حفظ آن باید کوشا باشند. 

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست قزوین سرانه فضای سبز را در قزوین 7 متر مربع اعلام کرد و افزود: این سرانه با احتساب بوستان باراجین به ۱۴ متر مربع می‌رسد و باید همه در حفظ فضای سبز بکوشند.  پسندیده یادآور شد: حفظ محیط‌زیست و توجه به مصارف نیازمند اقدامات فرهنگی و اجتماعی است و باید زمینه مشارکت‌های اجتماعی برای حفظ محیط‌زیست را توسعه دهیم. 

این خبر را به اشتراک بگذارید