• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
دو شنبه 27 خرداد 1398
کد مطلب : 59882
+
-

5 سالن ورزشی دانش‌آموزی ؛ آماده راه‌اندازی

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش البرز اعلام کرد: 5 سالن ورزشی دانش‌آموزی با اعتباری بالغ بر ۲ میلیارد ریال در این استان آماده راه‌اندازی شد. «فرشید علیزاده» در گفت‌وگو با ایرنا افزود: این سالن‌ها برای توسعه مهارت‌های پایه و بنیادین و سواد حرکتی ورزشی در بین دانش‌آموزان فعالیت خود را آغاز می‌کنند.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش البرز یادآور شد: این سالن‌ها در مدارس دخترانه دوره ابتدایی در 5 منطقه استان البرز پیش‌بینی شده است.وی در ادامه به توسعه مهارت‌های پایه و بنیادین و سواد حرکتی ورزشی پرداخت و خاطرنشان کرد: در این سالن‌ها دانش‌آموزان با نحوه صحیح راه رفتن، انواع دویدن، ضربه زدن، دریافت کردن، گرفتن، پرتاب کردن، پریدن، تغییر جهت و جاخالی دادن و لی‌لی کردن آشنایی پیدا می‌کنند.

علیزاده بیان داشت: دفتر تربیت بدنی و فعالیت‌های ورزشی معاونت تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش با اختصاص اعتباری به مبلغ ۲ میلیارد ریال به منظور کمک به تجهیز اینگونه سالن‌های ورزشی، از این حرکت ارزنده در استان البرز حمایت کرده است.

وی یادآور شد: مهارت‌های حرکتی پایه و بنیادین مهارت‌هایی هستند که در زندگی روزمره به کار می‌روند و انسان برای حفظ و بقای خود به آنها نیاز دارد. معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش البرز تاکید کرد: توسعه این مهارت‌های پایه تأثیر بسزایی در اجرای موفقیت‌آمیز مهارت‌های حرکتی پیچیده ورزشی دارد.

این خبر را به اشتراک بگذارید