• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
دو شنبه 27 خرداد 1398
کد مطلب : 59827
+
-

یک فرودگاه برای 2 استان

وزیر ارتباطات: فرودگاه پیام می‌تواند علاوه بر البرز حمل و نقل هوایی مسافری قزوین را هم پوشش دهد

حمل و نقل
یک فرودگاه برای 2 استان

وزیر ارتباطات، فناوری و اطلاعات اظهار کرد: جان مسافران و امنیت پرواز از هر چیزی برای ما مهم‌تر است. به گزارش ایرنا، «محمدجواد آذری جهرمی» در حاشیه بازدید از منطقه ویژه اقتصادی پیام البرز اظهار کرد: در ۷ کیلومتری پیام منطقه‌ای به نام مجموعه فتح که قابلیت فرودگاهی ندارد و بیشتر مختص خدمات هلی‌کوپتری است وجود دارد که به دلیل احتمال ایجاد مشکل برای خلبانان در موقع فرود باید با به‌روزرسانی این مشکل را حل کرد.

این مسئول با اشاره به این‌که این موضوع خیلی پیچیده‌ای نیست افزود: فرودگاه پیام می‌تواند علاوه بر البرز، حمل و نقل هوایی مسافری قزوین را هم پوشش دهد. وی با اشاره به سرمایه‌گذاری‌های صورت‌گرفته در این ارتباط گفت: امید می‌رفت که این فرودگاه بتواند خدمات خوبی به مردم بدهد و با نگاهی که وزیر راه و شهرسازی به مجموعه دارد امید داریم قبل از سفر معاون اول رئیس‌جمهوری این مساله برطرف شود.

وزیر ارتباطات افزود: برخی لجبازی‌ها نسبت به راه‌اندازی این فرودگاه وجود دارد که به دنبال پیگیری آن هستیم تا برطرف شود، ضمن این‌که باید نسبت به اهمیت پرواز و جان مسافران اطمینان خاطر حاصل کنیم.
وی اضافه کرد: اقدام‌هایی در حال انجام است تا این فرودگاه به عرصه عملیاتی برگردد.

وزیر ارتباطات همچنین با اشاره به قابلیت‌های استان البرز در زمینه پروازهای باری از طریق این فرودگاه گفت: البرز محصولات کشاورزی دارد که می‌توان آنها را به حوزه دریای خزر از این طریق منتقل کرد. وی ادامه داد: اگر سوخت پروازهای باری به‌صرفه و اقتصادی شود، می‌توانیم ظرفیت باری را تقویت کنیم.

آذری جهرمی با اشاره به ظرفیت‌های استان البرز اظهار داشت: با پیگیری استاندار و همه مسئولان پروژه‌ها در حوزه اقتصاد مقاومتی در این استان در حال انجام است و همدلی در این استان وجود دارد که می‌تواند به عنوان یک پایلوت برای دیگر استان‌ها باشد.


اجرای 4 پروژه کلیدی

وی از اجرای 4 پروژه کلیدی در حوزه اقتصاد مقاومتی در استان البرز خبر داد و افزود: برای گازرسانی به روستای گردشگری طالقان اقدام‌هایی در دست انجام است که به زمستان امسال می‌رسد و در این صورت باعث مهاجرت معکوس می‌شود.

آذری جهرمی با اشاره به تخصیص بودجه‌های مطلوب با تلاش مدیران استانی و سازمان برنامه و بودجه در این ارتباط گفت: برای توسعه آزادراه شمال ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده و ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای اتمام بزرگراه شهید همت بوده که همه اینها برای حوزه گردشگری هستند.


دولت توجه ویژه‌ به البرز دارد

استاندار البرز نیز در حاشیه این بازدید گفت: دولت توجه ویژه‌ای به این استان دارد و نماد آن نیز حضور مستمر وزرا و اعضای کابینه دولت در استان است. «عزیزالله شهبازی» با بیان این‌که البرز یک استان استراتژیک است، افزود: امروز وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به عنوان وزیر معین دولت در البرز در جلسه مشترک ستاد اقتصاد مقاومتی و گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان حضور یافت. وی ادامه داد: سال گذشته با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ۷ طرح در ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی البرز مصوب شد.

شهبازی گفت: از این طرح‌های مصوب، اکنون ۲ طرح پیشرفت صددرصدی و باقی طرح‌ها نیز پیشرفت بالای ۵۰ درصد دارند. وی افزود: برای تحقق اهداف ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی، چندین پروژه نیز در حوزه‌های کشاورزی و صنعتی در دستور کار البرز است.

استاندار البرز با اشاره به این‌که البرز بیش از ۶۰ درصد نیاز کشور در حوزه دارو، مواد غذایی و قطعات خودرو کشور را تامین می‌کند، اضافه کرد: البرز، استانی مولد است که می‌تواند به سایر استان‌ها کمک کند. شهبازی افزود: البرز نزدیک پایتخت است و دغدغه‌های مشترکی با تهران دارد. وی عنوان کرد: با جدیت بالایی درصددیم که امسال به بهار ثمربخشی پروژه‌های البرز تبدیل شود. استاندار البرز گفت: بخش خصوصی فعال و پویای البرز سهم بالایی در تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی در استان دارد.


ابهامات مسافربری شدن فرودگاه پیام برطرف می‌شود

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین‌المللی پیام البرز نیز در این بازدید گفت: ابهامات مسافربری شدن این فرودگاه برطرف شده و این موضوع در دستور کار هیات دولت قرار گرفته است.
«نادر ثناگو مطلق» افزود: با راه‌اندازی بخش مسافری فرودگاه بین‌المللی پیام، این مجموعه سالانه ۶۰۰ هزار مسافر را جابه‌جا می‌کند.

وی با بیان این‌که زیرساخت‌های مجموعه فرودگاه پیام از ظرفیت مناسبی برخوردار است، اظهار داشت: ۶۰۰ میلیارد ریال برای تامین زیرساخت‌های این مجموعه فرودگاهی هزینه شده است. ثناگو مطلق گفت: هم‌جهت بودن فرودگاه پیام با فرودگاه فتح، مسافربری شدن پیام را به تعویق انداخته که مقرر شده تا مشکلات پیش روی این فرودگاه برطرف شود. وی ادامه داد: رعایت نکات ایمنی، علامت‌ها و هشدارها برای ۲ لاین فرود فتح و پیام سطح ایمنی پروازها را تامین می‌کند.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید